Tvorba e-shopů a webů

Tvorba e-shopů a webů

Vytvoříme vám e-shop nebo webové stránky, na který se budou vaší zákazníci rádi vracet.

Výkonnostní marketing

Výkonnostní marketing

Oslovíme relevantní publikum napříč internetem a pomůžeme najít cestu vaším zákazníkům zpět na váš web.

SEO & Copywriting

SEO & Copywriting

Pomůžeme vám na web dostat relevantní obsah tak, ať ho milují vaší zákazníci, ale i vyhledávače.

E-mail marketing

E-mail marketing

Nastavíme kampaně, které budou vydělávat za vás a pomůžeme vám nejlevnější e-commerce nástroj zapojit.

Všechny služby

Obsahový marketing – oč se jedná?

ProfilphotoM
Obsahový marketing

Obsahový marketing existuje již opravdu velmi dlouhou dobu, ovšem až v poslední době se dostal do popředí zájmu a začalo se o něm mluvit. Na internetu naleznete nespočet nejrůznějších definic toho, co je obsahový marketing. Vybrali jsme pro vás jednu z nich a trochu ji poupravili. 

Tato definice říká, že obsahový marketing je způsob, ne-li přímo umění, komunikace se zákazníky, případně potencionálními zákazníky a to bez na první pohled viditelné snahy o to, abyste jim něco prodali. Místo přímé propagace vašich produktů a služeb jim poskytuje hodnotné informace, díky kterým se zákazníkům dostane jistého vzdělání nebo je pobaví natolik, aby mezi nimi a vaší společností vnikl jistý druh vztahu. 

 To nejpodstatnější z této definice jsou dvě věci:

  1. zmiňuje to, že je důležité poskytnout zákazníkovi hodnotné informace
  2. sděluje vám, že primárním cílem tohoto marketingu není prodej produktů, či služeb.

Jsou to právě tyto dvě drobnosti, díky nimž se obsahový marketing odlišuje od neužitečného obsahu na webu. A mnoho firem bohužel selhává při tvorbě kvalitního obsahového marketingu. 

Obsahový marketing = opravdu hodnotný obsah

Tvorba špatného, či průměrného obsahu, je vám opravdu k ničemu. Dokonce ani nestačí, aby váš obsah byl dobrý. Aby váš obsahový marketing přinášel kýžené výsledky, musí být tento bezpodmínečně vynikající. Pokud váš obsah nebude tak dobrý, aby si ho jeho čtenáři přidali do oblíbených záložek, sdíleli ho na svých sociálních sítích a nebo ho poslali svým kamarádům, pak jednoduše není dost dobrý.

Svým obsahem byste měli pomoci vyřešit zákazníkův problém, do určité míry jej v dané oblasti vzdělat a v neposlední řadě jej i pobavit. Pokud takový obsah nedokážete vytvořit sami, najdete si někoho, kdo to udělá za vás. Nekvalitní obsah – ten raději ani nepublikujte. 

Jako autor musíte do textu vložit maximum toho, co o dané oblasti víte. Váš jedinečný pohled na věc, vlastní zkušenost. Něco, co nikdo jiný nebude moct zkopírovat. Při jeho publikaci byste měli mít až nepříjemný pocit z toho, že zveřejňujete kus svého know-how. Něčeho na čem jste museli tvrdě dřít. Jen tak máte jistotu, že váš obsah bude kvalitní. 

obsahový marketing neprodává

O prodeji ani slovo

Samozřejmě, že hlavní funkcí obsahového marketingu je to, abyste zvýšili prodej vašich produktů, či služeb. Jistě. Avšak narozdíl od klasického marketingu, ten obsahový na to jde jinak. Oklikou. Nedává to najevo na první pohled. Předtím, než se pustí do prodeje, napřed zákazníkům něco poradí, pomůže jim, pobaví je – a to všechno udělá zadarmo!

Díky tomu si s nimi vytvoří přátelský vztah, získá si jejich důvěru a následný prodej je posléze mnohem jednodušší. 

K čemu je dobrý obsahový marketing?

Pokud se ptáte, proč ztrácet čas tvorbou obsahu, který nic neprodává, máme pro vás odpověď: buduje u vašich zákazníků autoritu a důvěru. Jeho největším přínosem je to, že z vás udělá autoritu v daném oboru. A od někoho, kdo má autoritu, lidé nakupují mnohem raději, než od naprosto neznámé firmy, nedávno zapsané v obchodním rejstříku.

Nevěříte? Tak si jen vzpomeňte na své vlastní chování, pokud něco kupujete. Koupíte něco jen tak od naprosto neznámého e-shopu, nebo si nejprve přečtete jeho recenze? Projíždíte si jeho hodnocení na Heurece a raději dané zboží neplatíte předem?

Je-li tomu tak, děláte to proto, že danému obchodu nevěříte. A právě obsahový marketing má za úkol to, aby vám lidé začali věřit. Po přečtení vašeho blogu vás začnou brát v potaz, propracovaná sekce FAQ pomůže k tomu, aby vás měli rádi a pokud jim ukážete, jak pracujete, začnou vám i věřit. Obsahový marketing tedy buduje vztah mezi značkou a zákazníky. Ti pak nebudou hledat na Heurece, ale rovnou zadají adresu vašeho webu a nakoupí u vás! A to je přece vaším cílem!

Obsahový marketing zvýší návštěvnost vašeho webu

Díky kvalitnímu obsahu se navíc zvýší o návštěvnost vašeho webu. A to je přesně to, co potřebujete! Čím více hodnotného a především čtivého obsahu na svém webu vytvoříte a publikujete, tím více se bude tento zamlouvat internetovým vyhledávačům. A čím více se líbíte vyhledávačům, tím větší bude mít váš web návštěvnost. Je to velmi jednoduché. 

obsahový marketing tvořte hodnotný obsah

Umožní vám oslovit zákazníky dříve, než vaše služby potřebují

Další nesporně důležitou vlastností obsahového marketingu je to, že vám umožní oslovit i ty zákazníky, kteří teprve hledají informace a nikoliv konkrétní produkt. 

Pokud podnikáte ve složitém, či novém oboru a nemáte k dispozici jiné marketingové kanály (či jsou pro vás jen příliš drahé), je pro vás obsahový marketing skvělým způsobem, jak se zviditelnit a sehnat nové klienty. Nebo jen můžete využít toho, že vaše konkurence na něj nebere zřetel a nevyužívá jeho benefitů. 

S obsahovým marketingem ještě nekončíme!

Nyní jsme si spolu probrali, co to vlastně je obsahový marketing. Také jsme se podívali na to, jaký je jeho hlavní přínos a proč je natolik důležitý. Nebojte, toto není v žádném případě vše, ještě toho pro vás máme připraveného opravdu mnoho. 

Jelikož je ale toto téma opravdu obsáhlé, rozdělili jsme je pro vás do celkem 4 článků, které budeme na našem blogu postupně publikovat. Nepropásněte tedy náš druhý díl, kde se budeme věnovat tomu, jaké jsou konkrétní formy content marketingu a také tomu, jak takový hodnotný obsah pro váš web vlastně vytvořit.

Přečtěte si i náš následující článek o obsahovém marketingu!

NOVÉ ČLÁNKY ROVNOU DO VAŠÍ SCHRÁNKY

Přihlaste se k odběru novinek a jednou za čas vám pošleme TOP výběr článků.

Odesláním souhlasíte se zásadami ochrany soukromí a se zasíláním obchodních sdělení.

Také jsme napsali