Tvorba e-shopů a webů

Tvorba e-shopů a webů

Vytvoříme vám e-shop nebo webové stránky, na který se budou vaší zákazníci rádi vracet.

Výkonnostní marketing

Výkonnostní marketing

Oslovíme relevantní publikum napříč internetem a pomůžeme najít cestu vaším zákazníkům zpět na váš web.

SEO & Copywriting

SEO & Copywriting

Pomůžeme vám na web dostat relevantní obsah tak, ať ho milují vaší zákazníci, ale i vyhledávače.

E-mail marketing

E-mail marketing

Nastavíme kampaně, které budou vydělávat za vás a pomůžeme vám nejlevnější e-commerce nástroj zapojit.

Všechny služby

Jak získávat zákazníky na svůj e-shop

ProfilphotoM
jak získat zákazníky pro svůj eshop

Jak získat zákazníky pro svůj e-shop je otázka, kterou si klade snad každý začínající podnikatel, jenž si založí novou firmu a nechá si vytvořit webové stránky pro svůj e-shop. Nestačí jen pronajmout si kancelář a zaplatit za stránky, aby se váš byznys rozjel a vy jste začali vydělávat. Je třeba nejen nalákat zákazníky na stránky svého internetového obchodu, ale hlavně a především je přesvědčit, aby daný produkt koupili právě u vás a ne vaší konkurence. 

V našem článku se podíváme na to, co vše pro to můžete udělat. Na co si dát pozor a co byste rozhodně neměli opomenout. Prostě a jednoduše, jak přilákat nové zákazníky.

 

Hodnocení daného produktu

Jedním ze způsobů, jak zaručeně získat zákazníky pro váš e-shop a zvýšit tak prodej na něm, jsou recenze od uživatelů. Podívejte se na to z tohoto úhlu pohledu: pokud si vy osobně chcete nějaký produkt zakoupit, spokojíte se pouze s oficiálním popisem od výrobce? Naprostá většina z vás si jistě na internetu dohledá i recenze od zákazníků, kteří si již daný produkt, či službu zakoupili, a to proto, aby jste zjistili, jak jsou s ním spokojeni. Pokud má produkt negativní recenze, mnohdy vás to donutí poohlédnout se po jiném!

Dopřejte proto na svém eshopu klientům možnost k tomu, aby se vyjádřili ke svým zkušenostem s daným zakoupeným produktem. Přidá vám to na důvěryhodnosti a zvýší prodej. I negativní hodnocení je pro vás důležitou zpětnou vazbou. Pomůže vám mimo jiné k tomu, aby jste identifikovali špatný produkt, který je potřeba z vaší nabídky odstranit.

Jako i na vše ostatní, i zde jsou vypracovány mnohé statistiky, které jasně ukazují, že:

  • díky recenzím se úspěšnost vašeho prodeje může zvýšit až o 18%
  • že 63% zákazníků upřednostňuje stránky, které recenze poskytují
  • hodnocení spotřebitelů je zhruba 12x důvěryhodnější než popis od výrobce
  • 88% zákazníků důvěřuje recenzím stejně jako osobnímu doporučení
  • 72% klientů uvádí, že pozitivní recenze zvyšují důvěryhodnost daného prodejce.

 

Dokonale kvalitní fotografie vám získají zákazníky

Při nákupu na internetovém e-shopu vám fotografie nahrazují možnost si dané zboží osobně prohlédnout, vyzkoušet si ho (například danou velikost oděvu), prostě nahrazují vaše smyslové vnímání. Dokonale nafocený produkt z více úhlů, či nafocené detaily, pomohou zákazníkům rozhodnout se pro jeho koupi. Problematice produktových fotografií jsme se věnovali v našem předchozím článku. 

Ideální je své produkty klientům předvést, například pomocí videa, v němž si budou moci produkt ještě lépe prohlédnout a uvidí jej, takříkaje, v akci.

 

Více způsobu platby a doručení

Pokud svým zákazníkům nabídnete na výběr více platebních možností a také více způsobů doručení, určitě se vám tento krok vyplatí. Zákazníci zcela jistě ocení možnost zvolit si ten způsob platby, který je pro ně nejpohodlnější. Stejně tak rádi využijí příležitosti ušetřit na dopravě, pokud si budou moci nechat zboží doručit například na nejbližší výdejní místo.

 

Související produkty

Dalším poměrně dobře fungujícím způsobem, jak získat zákazníky a zvýšit prodej na vašem internetovém e-shopu, je tzv. cross-selling. Jedná se to, že klientovi je na internetové stránce doporučeno, aby si prohlédl, a samozřejmě i koupil, produkt či produkty, které se nějakým způsobem k danému výrobku vztahují. Může se jednat o doplňkové příslušenství, či další produkty z dané kolekce. 

Up-selling je pak název pro prodejní metodu, kdy je zákazníkovi na prodejní stránce nabízen alternativní produkt ve vyšší cenové kategorii. Například k danému mixéru jeho výkonnější varianta, která je pochopitelně o něco dražší. 

Poutavé texty vám pomohou získat zákazníky

Snad každý by na svém webu měl rád perfektní a vždy dokonale napsané texty. Ne vždy má ale začínající podnik možnost zaplatit si copywritera, který by mu tyto skvělé texty napsal. Není třeba zoufat, texty pro svůj web si můžete bez problémů a v klidu napsat i vy sami, stačí se jen držet následujících doporučení:

 

  • Při popisu vašeho produktu se zaměřte na jeho benefity, tedy na to, co váš produkt zákazníkům přináší, nebo jaký jejich problém dokáže vyřešit. 
  • Vysvětlete jim, proč by si daný produkt měli koupit právě a jen u vás.
  • Používejte jednoduchá slova a výrazy, neboť odborné termíny nemusí každý znát.
  • Pro zlepšení čitelnosti textu je vhodné používat krátké věty a text strukturovat.
  • Pište tak, jako byste se zákazníky komunikovali v kamenné prodejně, při osobním prodeji. 
  • Najděte si svůj vlastní styl psaní a tohoto stylu se pak držte při vytváření veškerých svých textů, či marketingových kampaní. 

Rozhodně věnujte pozornost rychlosti načítání vašich webových stránek, ta by neměla přesáhnout 3 vteřiny. Také dbejte na dokonalý zákaznický servis, mějte uvedeny aktuální údaje a funkční kontakty. A zcela jistě si dejte záležet na propracované sekci FAQ (nejčastěji kladených dotazů). Toto vše pomůže k tomu, aby jste si se svými zákazníky vybudovali pevný vztah. K jeho upevnění přispěje i to, že k řešení problémů se postavíte čelem. Věřte, ze spokojení zákazníci se k vám budou vracet nakupovat a budou vás doporučovat svým známým. 

Cílem vaší marketingové snahy by mělo být ne přilákat na váš web běžné návštěvníky,  nýbrž zákazníky, kteří si u vás něco skutečně koupí. Vytvoření cílené strategie, která vám získá zákazníkovu pozornost, není tak složité a pomohou vám k tomu následující kroky. 

 

Poutavé texty vám přivedou klienty

Definice vašeho publika

Jakákoliv vámi zvolená marketingová strategie vám nezíská nové zákazníky a nepřinese tak tížené ovoce, pokud nebudete mít jasno v tom, kdo jsou vaši zákazníci, jenž se snažíte oslovit. Je nezbytné ujasnit si, komu své produkty chcete prodávat. Jinak jen těžko dokážete vytvořit nabídku, která by zákazníka oslovila. Je tedy vhodné vytvořit si tohoto imaginárního zákazníka a určit si jeho věk, zájmy, zaměstnání, atd. Nebo  například i to, na jakých sociálních sítích se pohybuje. 

Pro získání zákazníků se soustřeďte na jejich potřeby

Mnoho z vás se při vytváření vaší marketingové strategie dopouští jedné vážně chyby. Je jí to, že se soustředíte jen na propagaci daného produktu a na jeho vlastnosti. Naopak, měli byste se zajímat především o zákazníka a jeho potřeby. Konkrétní příklad: zákazníka bude spíše zajímat to, jak mu daný produkt pomůže vyřešit jeho problém, než to, kolika skvělými funkcemi tento disponuje. 

Toto úzce souvisí také s vytvářením obsahu na vašich webových stránkách, či na vašem blogu a sociálních sítích. Cílem by měla být tvorba obsahu, který souvisí s řešením problémů, s nimiž se vaši klienti potýkají. Tímto způsobem můžete taktéž získat nové zákazníky pro váš e-shop.

Vyšší frekvence publikování obsahu

Jedná se o další způsob, jak lze zvýšit zájem publika o vaše produkty. Je jím častější publikování nového obsahu. Napsat jeden článek za půl roku pro váš blog, či jeden příspěvek na sociálních sítích za měsíc, opravdu není dostačující. Chcete-li opravdu přilákat nové zákazníky, je nezbytné publikovat více kvalitního obsahu. Na sociální sítě alespoň jednou za dva dny a na vašem blogu publikujte minimálně 2-3 články měsíčně

Čím více obsahu vytvoříte, tím lépe, neboť vyniknete nad svou konkurencí. Internetové vyhledávače doslova milují čerstvý a aktualizovaný obsah. Ty stránky, na kterých pravidelně přibývají příspěvky, jsou pak těmito vyhledávači lépe hodnoceny a jsou jimi umisťovány na předních pozicích. 

Větší množství vámi publikovaného obsahu dokáže také přesvědčit vaše klienty o tom, že vás mají vnímat jako autoritu ve svém oboru. A můžete díky domu získat další zákazníky. Ovšem nesmí se jednat a jakýkoli obsah! To, co na svých sítích zveřejňuje, by mělo disponovat výraznou přidanou hodnotou pro vaše klienty. Tento obsah by měl přinášet hodnotné, unikátní a také ucelené informace. Díky tomu se pak vaše webové stránky snáze posunou na přední místa internetových vyhledávačů. 

Používejte klíčová slova

Vytváření hodnotného obsahu na internetu souvisí také používáním klíčových slov. Použití vhodných klíčových slov vám pomůže zacílit na vaše zákazníky. Je vhodné udělat si vždy analýzu klíčových slov, tedy zjistit si, která klíčová slova vaši zákazníci nejčastěji používají k vyhledávání vašich produktů. Jakmile je budete znát, použijte je při vytváření vašich článků. Zaměřte se také na využívání tzv. “long tail” klíčových slov. Jedná se o víceslovné výrazy, které mají výrazně nižší konkurenci a díky tomu se při vyhledávání umístí na předních pozicích.

Vizuální obsah – vám přiláká zákazníky na vás e-shop

Rozhodně byste neměli zapomenout ani na využití vizuálního obsahu k oslovení potenciálních zákazníků. Vaše publikované příspěvky, ať už na sociálních sítích, či na vašem blogu, by měly obsahovat obrázky ve vysoké kvalitě, infografiky a videa. Vizuální obsah totiž zaujme téměř každého. Mimo obligátní Facebook můžete pro publikování vašich videí využít například i Youtube.

Publikování vysoce kvalitního obsahu vám přivede nejen nové zákazníky, ale i ti stávající se k vám budou vracet. I kdyby jen proto, aby se o daném produktu dozvěděli vše, co potřebují. Lépe se tak budou moci rozhodnout, zda si daný produkt pořídí, či nikoliv. O svých pozitivních zkušenostech u vás se pak mohou dozajista zmínit svým přátelům a známým, a to nejen na svých sociálních sítích. Což je skvělý způsob ke zvýšení vaší popularity a návštěvnosti vašich stránek. 

SEO

Dále bychom ještě zmínili další metodu, pomocí níž docílíte toho, že vámi publikovaný obsah a vaše webové stránky budou pro zákazníky atraktivnější. Jedná se o tzv. SEO, což je zkratka anglického slovního spojení Search Engine Optimization. Do češtiny jej můžete volně přeložit jako optimalizace pro vyhledávače. Podle některých názorů je ale výstižnějším překladem optimalizace nalezitelnosti na internetu

Oč se tedy jedná? Pokud si zadáte do internetového vyhledávače nějaké slovní spojení (prostě to, co zrovna hledáte), během pár setin vteřiny vám vyhledávač nabídne nalezený obsah. První výsledky jsou obvykle dílem PPC reklamy, o níž se zmíníme za okamžik. Další nalezené výsledky jsou již neplacené a to, že jsou zobrazeny na prvních místech, je zásluhou právě dobré optimalizace.

Jinak řečeno dobře optimalizovaná stránka je zajímavá jak pro vyhledávače, které pro jejich hodnocení používají své algoritmy, tak především pro uživatele.

U SEO se zaměřte především na: 

  • Kvalitní a hodnotný obsah, který se bude vztahovat k danému tématu. 
  • Přehledně strukturovaný text, i pomocí nadpisů a podnadpisů.
  • Rychlé načítání webové stránky.
  • Uživatelský zážitek.

SEO sice patří k nástrojům, u nichž se výsledky dostaví až po delší době, nicméně bylo by chybou se mu dostatečně nevěnovat. 

SEO vám zvýší prodej

 

PPC

Další důležitou oblastí, která dokáže váš e-shop a nejen jej, dostat do podvědomí zákazníků, je PPC reklama. Jedná se o zkratku anglického výrazu pay-per-click, volně přeloženo jako platba za proklik. Jak už z tohoto překladu vyplývá, za tuto reklamu na váš produkt zaplatíte pouze a jen v případě, že na ni zákazník klikne a díky tomu se dostane na stránky vašeho e-shopu. Neplatíte tedy za zobrazení vaší reklamy, ale za přivedené návštěvníky. Díky tomu se tento způsob reklamy stává jedním z nejefektivnějších.

Většina českých inzerentů využívá pro tvorbu PPC kampaní služeb Google Ads nebo Sklik, případně obou dvou. Tyto systémy jsou vzájemně propojeny a jednotlivé kampaně se dají vzájemně exportovat a importovat.

Výhody PPC reklamy jsou následující:

  • Přesné zacílení na vyhledávaná klíčová slova, či na dané publikum.
  • Reklama se zobrazí potenciálnímu zákazníkovi právě v tom daném okamžiku, kdy se o produkt, či službu zajímá.
  • Spuštění i případné úpravy PPC reklamy je velmi rychlé a jednoduché.
  • Můžete tak ovlivnit pozici, na níž se při vyhledávání ocitnete, v závislosti na kvalitě vaší reklamy i vašeho rozpočtu.
  • Její výsledky jsou okamžité a lze je velmi jednoduše změřit

I blog je způsobem, jak získat zákazníky pro váš e-shop

Výše jsme již několikrát zmínili téma blogu, ale určitě mu věnujeme ještě pár řádek, a to nejen proto, že osobní i firemní blogy zažívají v poslední době velký boom. Hlavním důvodem je, že dobře vedený blog, na němž publikujete opravdu kvalitní obsah, je přesně tím něčím navíc, co vás odliší v záplavě konkurence. Mezi nejdůležitější důvody, proč investovat čas a peníze do kvalitního obsahu na vašem blogu, patří následující:

  • Podpoří vybudování vztahu se zákazníkem a také pomůže v získání jeho důvěry, neboť kvalitním obsahem na vašem blogu ujistíte svého klienta o tom, že svému oboru opravdu rozumíte. 
  • Vytvoříte-li hodnotný obsah, mohou jej zákazníci sdílet mezi sebou a tím ho šířit dále
  • Slouží i jako podpora pro SEO – stále aktualizovaný obsah na vašem blogu je tím, co mají internetové vyhledávače v oblibě a dostanete se tak na vyšší příčky ve vyhledávání. 

Internetové srovnávače zboží

Jelikož stále více a více obchodů prodává stejné zboží, vzrostla i potřeba zákazníků jednotlivé nabídky těchto internetových obchodů rychle a přehledně porovnat. Tato nově vzniklá potřeba byla vyřešena pomocí srovnávačů zboží. Tyto se v průběhu posledních let staly opravdu důležitým marketingovým kanálem a v poslední době také i prodejním.

Těmi nepopulárnějšími z nich jsou pak v Česku Heureka.cz, Zboží.cz a lze k nim přiřadit i Google nákupy. 

Být vidět na sociálních sítích je způsob, jak získat zákazníky

V dnešní době jsou sociální sítě již nedílnou součástí každodenního života opravdu většiny z nás, a to nejen u mladých lidí. Říká se, že ten, kdo není na žádné sociální síti, ať už se jedná o Facebook, Instagram, LinkedIn, či jiné, jako by ani nebyl.

Na každé z těchto sociálních sítí se vyskytuje široký okruh cílových skupin, na něž lze poměrně přesně zacílit a to s vynaložením jen malých finančních prostředků.

Slovo závěrem

V našem článku jsme probrali ty nejdůležitější způsoby toho, jak lze váš e-shop propagovat na internetu a jak získat nové zákazníky pro váš e-shop. Obecně lze říci, že volba vhodného způsobu propagace je zcela na vás.

Závisí nejen na vašich preferencích, ale také i na vašich možnostech, jak časových tak finančních. Je však určitě vhodné, zkombinovat více z výše uvedených způsobů propagace a ne se zaměřit pouze na jeden jediný. Kombinace více způsobů dovede vaše podnikání k úspěchu a k těm nejlepším výsledkům.

Pokud byste potřebovali v nějaké oblasti poradit, či pomoci s rozjezdem vašeho byznysu, neváhejte a obraťte se na nás! Rádi vám pomůžeme. Přejeme vám mnoho úspěchů, a to nejen při rozjezdu vašeho podnikání!

NOVÉ ČLÁNKY ROVNOU DO VAŠÍ SCHRÁNKY

Přihlaste se k odběru novinek a jednou za čas vám pošleme TOP výběr článků.

Odesláním souhlasíte se zásadami ochrany soukromí a se zasíláním obchodních sdělení.

Také jsme napsali