Proč spolupracovat s marketingovou agenturou? V dnešní době, kdy se vše točí kolem online služeb, se dostává do popředí zájmu online marketing. Měli byste se mu věnovat, pokud chcete být úspěšní v online světě. Prorazit na online trhu, kde je konkurence vysoká, je bez funkčního marketingového plánu nesnadné, dalo by se říct i nemožné.
Cenu vám bez přípravy nesdělíme
Mnoho klientů zajímá jako první jediná věc: kolik je budou služby marketingové agentury stát. Zcela chápeme, že v určitých fázích vašeho podnikání, především na jeho začátku, je pro vás cena stěžejní. Máte napnutý rozpočet a řešíte každou korunu. Je také typickým rysem každého, že se snaží ušetřit. Nicméně je třeba si uvědomit, že vše má nějakou hodnotu. Spíše než na cenu je vhodné dívat se na výsledky práce, předložené strategie, reference a další věci. Aby jste měli jistotu, že po vynaložení vašich prostředků bude vše fungovat jak má.
Služby marketingové agentury
V první řadě si musíte uvědomit, že marketingová agentura poskytuje služby, nikoliv produkty. Není to tedy něco, co hned uvidíte, na co si budete moct sáhnout. Jedná se o dlouhodobé plány do budoucna. Je to rozsah služeb, za něž si zaplatíte. Musíte počítat s tím, že výsledky neuvidíte hned, ale až v budoucnu, klidně i za několik měsíců.
Kolik mě to tedy bude stát?
Ano, to je samozřejmě to, co vás zajímá nejvíce. Problémem je to, že rozsah služeb je tak komplexní, že nejde na první dobrou vytasit z rukávu finální částku. Služby marketingové agentury obsahují různé komplexní balíčky, které se obvykle pro každého klienta připravují na míru. Je třeba vzít v potaz přání klienta. Leckdy je však nemožné realizovat je naprosto dle klientových představ. Případně jejich realizace sebou nese další nezbytné náklady a služby, které ovšem klient nechce. Bez nich ale nemusí vše fungovat tak, jak má.
Strategie marketingové agentury
Jednotlivé marketingové strategie vždy přizpůsobujeme na míru pro každého klienta. Dalo by se říct, že neexistují dva totožní klienti, proto ani nebudou existovat dvě shodné marketingové strategie. Přesto lze najít několik “společných” bodů, které se snažíme dodržovat při vytváření individuálních strategií. Jsou jimi:
- dosažení dlouhodobých výsledků – nemáme zájem o jojo efekt, kdy vás jeden měsíc dostaneme na špičku, ale neudržíte se na ní,
- realizace vašich cílů – každý klient má jiné cíle: někomu stačí dotáhnout jistého množství prodaných výrobků, někdo se snaží podpořit svůj brand, prodat svůj e-book, apod.,
- finanční prostředky – a navíc každá společnost má pro marketingové kampaně jinou výši finančních prostředků.
Díky tomu není možné napasovat jeden jediný funkční marketingový model na všechny klienty obecně. Cenotvorba je tedy naprosto individuální a odlišná.
Výsledků nedosáhnete před noc
Čas je klíčovým faktorem u každé marketingové strategie. I nám by se líbilo, kdyby vše začalo fungovat hned na druhý den. Bohužel to tak nejde. Marketingové plány jsou záležitostí na dlouhou trať. Zvolené strategie nejprve aplikujeme a poté čekáme. Po nějaké době (v rámci i celých měsíců) pak začneme strategie vyhodnocovat a je-li to potřeba (nefungují-li, či nedosahují předpokládaných výsledků), bude nezbytné je upravit.
A je potřeba celá marketingová agentura?
Ano, tato otázka je jistě na místě. Odpověď na ni opět není jednoznačná. Záleží na tom, co vše budete od agentury požadovat. Jednalo by se jen o řízení kampaní, nebo i tvorbu obsahu, případně kreativu? Bude vám agentura pořizovat i fotografie (např. produktů), nebo je máte jako klient k dispozici? Chcete, aby se starala dlouhodobě o váš web? Zpracovávala blog, sociální sítě? Dojde pouze k úpravě webu z pohledu SEO nebo bude vytvářet nový?
Všechny tyto otázky je třeba s klientem důkladně prodiskutovat, než jsme schopni efektivně posoudit obsah práce a připravit pro klienta finální cenovou nabídku, na kterou tak netrpělivě čeká.
Pracujeme s přesnými daty
Jistě se ptáte, kde bereme všechna ta čísla, které pak klientům předkládáme. Rozhodně nestřílíme od boku nebo tak něco, ale vždy pracujeme zásadně s vašimi daty. Tato data jsou obvykle velmi přesná (samozřejmě může k nějaké drobné odchylce dojít).
Co ovlivňuje práci marketingové agentury?
Marketing ovlivňuje řada věcí. Je proto nezbytné vždy pružně reagovat na vývoj situace na online trhu. Abychom mohli tyto změny realizovat i průběhu spolupráce, je nezbytná jedna věc. A tou je důvěra a transparentnost na obou stranách. Agentura by vždy měla klientům poskytnou všechny relevantní data a srozumitelně mu vysvětlit důvody, které ji vedou k případným změnám a úpravám ve strategii. Vše tak, aby to klient pochopil. A měla by doporučit vhodnou strategii. Klient by zase měl agentuře poskytnou všechna dostupná a relevantní data a nic důležitého nezamlčet. Jinak by mohlo dojít ke zkreslení výsledků.
Jak vybrat správnou marketingovou agenturu?
Jednoznačnou odpověď vám neposkytneme. Důležitá je ale komunikace. Otevřená komunikace. Kontaktujte klidně několik různých agentur, předložte jim své požadavky a vyslechněte si jejich nabídky, plány a strategie. Posléze se rozhodněte pro tu, s jejímiž názory se budete nejvíce ztotožňovat. Neberte tu nejlevnější. Ani ne tu, která vám vše slepě odsouhlasí ve snaze vás získat. Ne, vezměte tu, jejíž strategie vám bude připadat nejefektivnější, tu, která vás přesvědčí pádnými argumenty, aniž byste museli výrazně slevit ze svých požadavků.
Závěrem
Chápeme, že jste se po přečtení článku nedozvěděli přesnou částku, kterou za své služby marketingové agentuře zaplatíte. Neváhejte nás kontaktovat a předložit nám vaše přání a potřeby a my se s vámi spojíme a připravíme vám individuální cenovou nabídku. Budeme se na vás těšit!