Tvorba e-shopů a webů

Tvorba e-shopů a webů

Vytvoříme vám e-shop nebo webové stránky, na který se budou vaší zákazníci rádi vracet.

Výkonnostní marketing

Výkonnostní marketing

Oslovíme relevantní publikum napříč internetem a pomůžeme najít cestu vaším zákazníkům zpět na váš web.

SEO & Copywriting

SEO & Copywriting

Pomůžeme vám na web dostat relevantní obsah tak, ať ho milují vaší zákazníci, ale i vyhledávače.

E-mail marketing

E-mail marketing

Nastavíme kampaně, které budou vydělávat za vás a pomůžeme vám nejlevnější e-commerce nástroj zapojit.

Všechny služby

Hlavní pravidla pro strukturování článků jako od copywritera

ProfilphotoM
Jak na správnou strukturu článku

Pojďme se v několika následujících bodech podívat na to, jak správně napsat článek, jak by měla vypadat jeho struktura. Jako první je určitě vhodné sepsat si osnovu.

 

Titulek je nejdůležitější

Titulek vašeho článku je jeho nejdůležitější součástí. Mohou nastat pouze dvě varianty: buď titulek čtenáře naláká, aby si váš článek přečetl a nebo ho naopak nezaujme a on si náš článek ani neotevře. Dalším hlavním znakem titulku je to, že by měl naznačovat o čem bude daný článek pojednávat.

Vymyslet dobrý a poutavý titulek, který přitáhne čtenářovu pozornost, rozhodně není jednoduché. Je proto potřeba věnovat mu náležitou pozornost. Mnohdy se titulek vytváří jako poslední, až poté, co daný článek dokončíme.

Tyto typy titulků přitahují nejvíce pozornosti:

    • mají v názvu obsažená čísla,
    • tvoří je několik slov, maximálně až 9,
    • je v nich použito sloveso, které je v činném rodu,
    • pokládají čtenáři nějakou otázku,
    • řeší konkrétní problém,
    • jsou cílené,
    • mohou obsahovat i negativní emoci.

Perex

Perex je krátký úvod k vašemu článku, obvykle v rozmezí dvou až pěti vět, který ne vždy musí být u daného článku přítomen. Je to vlastně takové shrnutí toho nejdůležitějšího z konkrétního článku a jeho případné odstranění by nemělo nijak ovlivnit smysluplnost následujícího textu.

 

Začátek článku

Pokud titulek zaujme, čtenář si otevře vaše stránky. Zde je důležité zmínit, že začátek článku by neměl být pokračováním titulku. Jinak řečeno, jak titulek, tak článek by sám o sobě měl dávat smysl a moci stát i samostatně. Informace v titulku nesmí být nezbytné k pochopení následujícího textu v daném článku.

 

Opět to nejdůležitější na začátek

Jak už jsme jednou uvedli výše, je potřeba dát tu nejdůležitější informaci hned na začátek vašeho článku. Nepíšete totiž žádný román, kde si můžete dovolit čtenáře dlouho napínat. Pokud totiž neuspokojíte zvědavost vašeho čtenáře ihned na začátku, s největší pravděpodobností váš článek vůbec nedočte.

 

Klišé a banality ne

Určitě můžete používat při psaní vašich textů originální výrazy a místní jazyky, ale je zapotřebí vyhýbat se výrazům, které by se daly považovat za banality, klišé, otřepané fráze, rčení či pořekadla. Tedy pokud pro to nemáte nějaký dobrý důvod. Například to, že píšete zrovna článek věnující se této problematice.

 

Trpný rod ne

Trpný rod je typický pro akademické texty a články, kdy se autoři snaží co nejvíce daný text odosobnit. A to se nám při psaní vašich článků příliš nehodí, proto se trpnému rodu pokud možno vyhýbejte. Byť se to může zdát nedůležité opak je pravdou. Internetové vyhledávače upřednostňují texty psané v činném rodě

 

Struktura článku jednoduše

Jak psát číslovky a zkratky?

Obecně je vhodné vyhýbat se zkratkám a číslovkám. Pokud například potřebujete použít číslovku, nepoužívejte číslici 2, ale napište to slovem: “dvě”. Chcete napsat “2 kg”? Dejte si tu práci a napište to slovně: “dva kilogramy”.

Ideální je psát vždy tak, jak čtete. Ať zbytečně nepřiděláváte čtenářům práci navíc. Pokud přeci jen nějakou zkratku použít musíte nebo chcete, je ideální ihned (například do závorky) vysvětlit její význam a poté ji v textu můžete nadále využívat.

 

Vycpávková slova ne

Berličková slova, používaná v mluvených projevech, jako jsou: tedy, přece, jakoby, možná a mnohá další do písemného projevu nepatří. Text jejich pomocí nezíská na plynulosti, ani na objemu. A pokud jde o internetové vyhledávače, tak pro ně jsou tato bezvýznamová slova naprosto bez hodnoty.

 

Ani slang, ani cizí slova

Stejně jako u zkratek, snažte se vyhýbat používání cizích slov či slangových výrazů. Mějte na vědomí, že si článek mohou přečíst i tací čtenáři, kteří těmto výrazům nebudou rozumět. Přece nechcete, aby si čtenáři museli slova, kterým neporozumí, hledat ve slovnících, nebo aby se cítili hloupě nebo méněcenně.

 

Struktura blogového článku

Střídání rytmu psaní

Je vhodné používat spíše krátké věty a odstavce, aby článek neztratil dynamiku. Samozřejmě to ale neznamená používat jen holé věty. Pokud ale použijete souvětí o dvou vedlejších větách, je dobré následně použít větu jednoduchou. Čtenářská pozornost na internetu je totiž výrazně kratší a píšete přece jen článek a nikoliv román.

 

Používejte odstavce a nadpisy

Strukturujte svůj článek do odstavců, které čtenáři usnadní přehled. Pokud je článek rozsáhlejší, nebojte se ani použití kapitol. Jestliže potřebujete něco vyjmenovat, klidně použijte odrážky a číslování. Svůj účel určitě splní i mezititulky, které pomohou čtenáři zorientovat se v obsáhlejším textu. Jednoduše se pokuste usnadnit čtenáři námahu a nezatěžujte ho graficky nepřehledným textem.

Hlavní nadpis se často označuje zkratkou H1. Jedná se o výše zmiňovaný titulek, který má čtenáře upoutat a zároveň by měl, pokud je to jen trochu možné, obsahovat klíčové slovo.

Jednotlivé odstavce textu pak od sebe oddělujete pomocí podnadpisů, které se označují H2 a H3. Podnadpisy úrovně H4 používáme spíše výjimečně, například u delších článků. I do podnadpisů těchto úrovní je vhodné umísťovat klíčová slova.

 

Struktura článku není žádná věda, přesto ji mnoho webů nedodržuje. A to je škoda. Čtenáři se musí prokousávat nechutně dlouhým textem, ve kterém ani nenajdou to, co hledají. Dodržte základní pravidla pro správnou strukturu článku, mluvte jasně a výstižně. Pak se čtenáři možná dostanou až na konec článku.

NOVÉ ČLÁNKY ROVNOU DO VAŠÍ SCHRÁNKY

Přihlaste se k odběru novinek a jednou za čas vám pošleme TOP výběr článků.

Odesláním souhlasíte se zásadami ochrany soukromí a se zasíláním obchodních sdělení.

Také jsme napsali