Tvorba e-shopů a webů

Tvorba e-shopů a webů

Vytvoříme vám e-shop nebo webové stránky, na který se budou vaší zákazníci rádi vracet.

Výkonnostní marketing

Výkonnostní marketing

Oslovíme relevantní publikum napříč internetem a pomůžeme najít cestu vaším zákazníkům zpět na váš web.

SEO & Copywriting

SEO & Copywriting

Pomůžeme vám na web dostat relevantní obsah tak, ať ho milují vaší zákazníci, ale i vyhledávače.

E-mail marketing

E-mail marketing

Nastavíme kampaně, které budou vydělávat za vás a pomůžeme vám nejlevnější e-commerce nástroj zapojit.

Všechny služby

Omezení cílení reklamy společnosti Meta, tedy na FB a IG

ProfilphotoM
Omezeni-remarketingu_mety_Softema_blog

 

V našem předchozím blogovém článku jsme se věnovali tématu remarketingu. Vysvětlili jsme si, o co se jedná, jak funguje a jaké jsou jeho výhody. Dnes se budeme tématu remarketingu věnovat ve své podstatě také, protože remarketing je způsobem cílení reklamy na uživatele, kteří o vaše zboží nebo služby projevili zájem. 

 

Společnost Meta omezuje cílení reklamy

Společnost Meta začala koncem loňského roku (tedy 2023), nabízet svým uživatelům možnost zaplatit si za jejich služby a začít využívat své účty bez reklam. Uživatelům se postupně objevovalo hlášení o tom, že Meta potřebuje jejich souhlas s tím, že může sbírat informace ohledně reklam. Pokud by nesouhlasili, mohou si předplatit verzi bez reklam.

Předplatné, které uživatele zbavi reklam, bude stát 240 kč měsíčně a tato suma prozatím platí pro všechny účty, které uživatel aktuálně vlastní. Od března 2024 by pak uživatel měl platit za každý svůj účet zvlášť. 

 

Možnost výběru

Meta tento krok prezentuje jako možnost výběru. Klienti mohou jejich služeb využívat nadále jako dosud, ale s tím, že se jim budou zobrazovat reklamy a nebo si mohou zaplatit za verzi služeb společnosti Meta, která bude zcela bez reklam.

 

Meta neměla na výběr

Ve skutečnosti jde o vynucený krok. Koncem října totiž Evropský úřad pro ochranu osobních údajů společnosti Meta zakázal její dosavadní chování. Meta totiž používala nasbíraná data o chování zákazníků k cílení svých reklam bez výslovného souhlasu svých uživatelů. Tento souhlas měla jako součást podmínek používání a dále tvrdila, že se jedná o oprávněný zájem. Pro společnost to takto bylo pohodlnější. Z praxe totiž jasně vyplývá, že v případě, že uživatelé dostanou přímou otázku, jestli souhlasí s využíváním dat k účelu reklamy, mnoho z nich svůj souhlas neposkytne.

Evropští regulátoři tedy na základě stížností rozhodli o tom, že tento způsob není v souhlasu s GDPR a firma musí souhlasy od uživatelů získávat výslovně. Také rozhodla, že uživatelé musí mít možnost i nadále využívat služby společnosti Meta a to i případě, že souhlas s využíváním svých dat k cílení reklamy společnosti neudělí. Byť by se jednalo o služby v omezeném rozsahu. 

Soud však dále uvedl, že toto alternativní využívání služeb bez používání osobních údajů pro cílení reklam může firma nabídnout za přiměřenou odměnu. Společnost meta toho využila a začala nově nabízet předplacené služby bez reklam.

 

Omezeni_cileni_reklamy_Mety_Softema_blog

Data bude sbírat dál, ale nevyužije je k cílení reklamy

Pokud si předplatíte služby společnosti Meta, začnou se vám vaše facebookové a instagramové účty zobrazovat bez reklamních sdělení. A to po celou dobu trvání vašeho předplatného. Bude se to týkat všech účtů, které bude mít předplatitel přidány do tzv. Centra účtů. 

Společnost však data o vašem chování bude i nadále sbírat. Pouze je nebude využívat k cílení svých reklam. Aby se změna na vašem účtu projevila, doporučuje společnost Meta restartovat vaši aplikaci. Změna by se měla projevit do 24 hodin po zaplacení měsíčního poplatku.

Kolik si zaplatíte za FB a IG bez reklam?

Předplatné pro všechny vaše stávající účty vycházelo v listopadu loňského roku, dle serveru lupa.cz, na 9,99 eur měsíčně. V aktuálním přepočtu Mety tedy na 239,99 Kč včetně DPH měsíčně. Od března letošního roku byste měli platit zvlášť za každý účet z Centra účtů. První vás bude stát zmýněných 9,99 eur měsíčně a každý další pak vyjde na 6 eur. 

Tyto ceny platí při platbě přes webové rozhraní. V případě, že byste platili přes aplikaci, ceny budou navýšeny o poplatek, jenž společnost Meta platí provozovatelům obchodů s aplikacemi (tedy společnostem Google a Apple) a to na 12,99 eur měsíčně a 8 eur za každý další účet.

Nevýhody předplatného

Pokud se rozhodnete předplatit si Facebook a Instagram bez cílených reklamních sdělení, budete se muset smířit s tím, že některé služby budou omezeny. Ztratíte tak možnost využívat některých reklamních funkcí. Například možnost propagace svých příspěvků na instagramovém nebo facebookovém profilu. A některé další.

Zpracování osobních údajů

Společnost meta nikde výslovně neuvedla, že by u placených verzí přestala kompletně sbírat informace o chování předplatitelů. Pouze tyto osobní údaje nebude nadále využívat k cílení reklamních sdělení (logicky, jelikož reklamy nebude zobrazovat). I pro předplatitele budou nadále platit zásady ochrany osobních údajů, v nich společnost Meta popisuje, k čemu může používat data, která od vás získá. 



Placeny_FB_bez_reklam_Softema_blog

Když nechcete placenou verzi..

Pokud nechcete Metě platit za jejich verzi bez reklam, vůbec nic se neděje. I nadále můžete využívat bezplatných verzí účtů na Facebooku a Instagramu. Budete se muset spokojit se zobrazováním cílených reklam. A také budete muset společnosti Meta poskytnout výslovný souhlas s využíváním informací o vašem chování a s využíváním cookies. 

V případě, že byste společnosti meta neposkytli souhlasy s využíváním vašich údajů a ani jste si neaktivovali předplatné, nebudete nadále moci využívat jejich služeb (tedy nedostanete se do svého Facebookového, či Instagramového účtu). 

Závěrem

Pro koncové uživatele se ve své podstatě nic nezmění. I nadále můžete využívat své účty na sociálních platformách tak, jak jste dosud zvyklí. Jde spíše o to, že společnost Meta je nyní povinna vyžádat si vás souhlas se sběrem vašich osobních dat, které jinak nemůže využívat k cílení reklamních sdělení. 

Pro ty, kdo se chtějí zbavit reklamních sdělení, nabízí pak společnost Meta placenou verzi bez cílení reklamních sdělení. 

 

 

 

 

 

 

zdroje:

https://www.lupa.cz/clanky/placeny-facebook-a-instagram-bez-reklam-jak-si-poridit-predplatne-a-jake-ma-hacky/

https://www.e15.cz/byznys/technologie-a-media/konec-cilene-reklamy-na-facebooku-meta-nesmi-v-eu-vyuzivat-osobni-udaje-uzivatelu-1411385

https://www.aljazeera.com/economy/2022/12/6/eu-ruling-restricts-metas-targetted-ad-model-report

NOVÉ ČLÁNKY ROVNOU DO VAŠÍ SCHRÁNKY

Přihlaste se k odběru novinek a jednou za čas vám pošleme TOP výběr článků.

Odesláním souhlasíte se zásadami ochrany soukromí a se zasíláním obchodních sdělení.

Také jsme napsali