Tvorba e-shopů a webů

Tvorba e-shopů a webů

Vytvoříme vám e-shop nebo webové stránky, na který se budou vaší zákazníci rádi vracet.

Výkonnostní marketing

Výkonnostní marketing

Oslovíme relevantní publikum napříč internetem a pomůžeme najít cestu vaším zákazníkům zpět na váš web.

SEO & Copywriting

SEO & Copywriting

Pomůžeme vám na web dostat relevantní obsah tak, ať ho milují vaší zákazníci, ale i vyhledávače.

E-mail marketing

E-mail marketing

Nastavíme kampaně, které budou vydělávat za vás a pomůžeme vám nejlevnější e-commerce nástroj zapojit.

Všechny služby

Remarketing – oč se jedná a k čemu jej využijete?

Maruš
Remarketing_zphsob_cileni_PPC_Softema_blog

V našem dnešním článku se společně podíváme na pojem remarketing. Každý zná význam slova marketing, avšak především nováčci v oblasti podnikání mohou váhat nad tímto termínem. Přiznejme si, těch pojmů je tolik a žádný učený z nebe nespadl. Jak lze odvodit z názvu samotného, bude se jednat o něco spojeného s marketingem. Co je to tedy remarketing?

 

Co je remarketing?

Pod pojmem remarketing se skrývá metoda cílení internetové reklamy. Jde vlastně o způsob jak cílit PPC kampaně a to na ty zákazníky, kteří váš web již jednou, nebo vícekrát navštívili. Klienti, jenž si prohlíželi vaše zboží, jsou horkými kandidáty na to, aby se stali vašimi zákazníky tím, že si u vás něco koupí. 

Jistě i vy máte ve svých statistikách mnoho návštěv, často i opakovaných, které však nevedly ke konverzi, tedy k nákupu vašeho zboží, či služeb. Důvodem může být cokoliv – zákazník sbíral informace o produktu, ověřoval si cenu, dostupnost, platbu. Nebo se potřebuje poradit s partnerem, případně jen neměl čas nákup dokončit. A proto je zde remarketing, tedy způsob jak se potencionálním zákazníkům připomenout. 

 

Jaké jsou cíle remarketingu

Cílem remarketingu, tedy způsobu cílení vaší reklamy, je to, abyste se těmto potencionálním zákazníkům připomněli. V nastavení vašeho webu si přidáte speciální kód a tímto je pak pomocí cookies označen uživatel, který vaši stránku navštívil. Systém si jej zapamatuje a následně mu pak ukazuje vaši reklamu i na ostatních kanálech, zapojených v dané obsahové síti.  

Remarketing tedy umožňuje cíleně zobrazovat vaše reklamy těm lidem, kteří o ně mají zájem. Což vyvozujete z toho, že váš web v minulosti již navštívili. Touto svou návštěvou vám dali najevo zájem o vaše produkty a služby. Stali se tak pro vás cílovou skupinou, s níž má smysl pracovat. Mají totiž o dané zboží zájem a vaším cílem je přivést je zpět a přetvořit je ve své klienty. 

 

Jak_efektivne_cilit_reklamu_Softema_blog

Výhody remarketingu

Tyto kampaně jsou výhodné tím, že cílíte na klienty, či potencionální klienty, kteří u vás již byli (tedy vás již znají) a zároveň jim ve svých reklamách nabízíte něco, o co mají v danou chvíli zájem. Díky tomu mívá remarketing nadprůměrnou návratnost investic. Zároveň také posiluje povědomí o vaší značce a přispívá ke zvýšení loajality vašich stávajících klientů. 

Jak funguje remarketing?

A jak tedy remarketing funguje? Jak jsme již zmínili výše, pokud uživatel navštíví web, který využívá remarketingu, je označen speciálním kódem. Bez tohoto kódu nelze remarketingu využívat. Do webového prohlížeče vašeho e-shopu, či stránek, se uloží informace o tom, že uživatel váš web navštívil. Reklamní platformy nejen od Googlu, Skliku a Facebooku pak dokáží díky této informaci zobrazovat jednotlivé reklamy cíleně na tyto uživatele. 

Pokud se rozhodnete využívat remarketingu, máte povinnost návštěvníky vašeho webu o tomto faktu informovat. Musíte návštěvníky jasně a srozumitelně informovat o tom, jaké druhy remarketingu využíváte. Též byste je měli informovat o možnosti se z něj odhlásit. Někdy budete mít i povinnost získat jejich souhlas s tímto druhem cílené reklamy. 

V některým případech může být dokonce použití remarketingu přímo zakázáno. Jedná se například o propagaci alkoholických nápojů, nebo produktů, které mohou souviset se zdravotním stavem vašich uživatelů. 

Diky_remarketingu_cilite_reklamu_efektivne_Softema_blog

Jaké jsou druhy remarketingu

Jako vše v marketingu, tak i remarketing se dělí na různé ”druhy”. Prvním způsobem tohoto pomyslného dělení je klasifikace dle toho, kdo tuto službu poskytuje. Největšími hráči na tomto poli jsou Google Ads a remarketing od Facebooku/Instagramu. Tento druh cílené reklamy nabízí i Sklik. Přestože jej nazývá retargeting, způsob jak funguje, je identický. 

Dalším způsobem klasifikace je pak rozdělení na klasický remarketing a na tzv. dynamický remarketing. Rozdíl spočívá v tom, že dynamický remarketing dokáže uživateli zobrazit reklamu na konkrétní produkt, který si u něj uživatel prohlížel. Nejvíce se dynamický remarketing využívá pro zviditelnění nabídky produktů pro e-shopy, ale i některých služeb, jako mohou být nabídky cestovních kanceláří.

Jak vypadá remarketing reklama?

Pokud jde o podobu remarketingové reklamy, tak na první pohled ji od klasické reklamy v obsahové síti nerozeznáte. Jednoduše remarketingová reklama je stejná jako jiné druhy, klasické bannery s obrázky a textem na internetu. Ve své podstatě zde je tím hlavním a klíčovým prvkem úspěšné cílení této reklamy na remarketingová publika. 

Jaké jsou důvody proč využívat remarketing

Důvodů, proč využívat remarketing, je celá řada. Níže si v bodech shrneme alespoň ty nejdůležitější z nich:

  • naprostá většina návštěvníků vašich stránek si napoprvé nic nezakoupí,
  • je známým faktem, že opakovaná reklama je výrazně efektivnější,
  • díky remarketingu získáváte možnost připomenout svým klientům to, že existujete a prodat jim tak další produkty nebo služby.
  • můžete s jeho pomocí cílit své reklamní kampaně na ty uživatele, kteří o vaše zboží nebo služby projevili v minulosti zájem,
  • u dražších produktů je delší nákupní cyklus a je třeba udržet se v povědomí klientů po celou tuto dobu,
  • Díky cílené reklamě zvyšuje až o 70% pravděpodobnost, že si klient dané zboží zakoupí právě u vás.

Remarketin_pro_efektivni_cileni_reklamy_Softema_blog

Pár rad na závěr

Přestože vše vypadá značně jednoduše, je samozřejmě nezbytné dát pozor na několik drobností. Tou první z nich bude dozajista to, abyste z publika vyloučili ty, kteří u vás již nakoupili. Jedná se o velmi častou chybu. Nejen že plýtváte rozpočtem, ale hlavně svými reklamami zbytečně obtěžujete ty zákazníky, jenž už váš produkt zakoupili. Tím si můžete kazit svůj brand

Další drobností, avšak nesmírně důležitou, je nastavení počtu zobrazení vaší reklamy danému uživateli v průběhu 24 hodin. Ověřte si v nastavení, že máte nastaven vhodný počet, za který považujeme 4-10 zobrazení za den. Pokud by se vaše reklama uživateli zobrazila 100x za den, bude mít tento zákazník nepříjemný pocit, že jej pronásledujete a vaším klientem se rozhodně nestane. 

Doufáme, že jsme vám v našem článku objasnili, co je to remarketing a také v čem tkví jeho důležitost a hlavní výhody. Přejeme vám mnoho úspěchů ve vašem podnikání a pokud byste s nastavením vašich PPC kampaní potřebovali poradit, neváhejte a obraťte se na nás, naši PPC specialisté vám vytvoří kampaně přímo na míru

NOVÉ ČLÁNKY ROVNOU DO VAŠÍ SCHRÁNKY

Přihlaste se k odběru novinek a jednou za čas vám pošleme TOP výběr článků.

Odesláním souhlasíte se zásadami ochrany soukromí a se zasíláním obchodních sdělení.

Také jsme napsali