Tvorba e-shopů a webů

Tvorba e-shopů a webů

Vytvoříme vám e-shop nebo webové stránky, na který se budou vaší zákazníci rádi vracet.

Výkonnostní marketing

Výkonnostní marketing

Oslovíme relevantní publikum napříč internetem a pomůžeme najít cestu vaším zákazníkům zpět na váš web.

SEO & Copywriting

SEO & Copywriting

Pomůžeme vám na web dostat relevantní obsah tak, ať ho milují vaší zákazníci, ale i vyhledávače.

E-mail marketing

E-mail marketing

Nastavíme kampaně, které budou vydělávat za vás a pomůžeme vám nejlevnější e-commerce nástroj zapojit.

Všechny služby

Jak získat klíčová slova svépomocí?

Maruš
Klicova_slova_svepomoci_Softema_blog

Jedním ze stěžejních prvků při tvorbě obsahu pro online prostředí je dozajista analýza klíčových slov. Ať už vytváříte nový e-shop a snažíte se jej naplnit kvalitním obsahem a nebo se bude jednat pouze o “obyčejný blogový článek”. 

Vytvoření kvalitní analýzy klíčových slov můžete samozřejmě pověřit prověřeného externího specialistu, který má v této oblasti potřebné znalosti a dovednosti a jenž využívá placených nástrojů. Nicméně pokud nemáte dostatek financí na jeho zaplacení, pak si můžete analýzu klíčových slov vytvořit i svépomocí. Níže v našem článku se podíváme to to, jak. 

 

Proč vytvářet analýzu klíčových slov?

Při tvorbě vašeho projektu v online prostředí (ať už se jedná o e-shop, či blog) je vaším hlavním cílem přilákat a upoutat svým obsahem potencionální klienty. Jinak řečeno snažíte se na svůj web přitáhnout organickou návštěvnost z vyhledávačů. Abyste tohoto dosáhli, je nezbytné vědět, pod jakými hesly, tedy klíčovými slovy, vaši klienti vyhledávají vaše produkty nebo služby. Tato klíčová slova pak vhodně umístit do vašeho webového obsahu. 

 

Náročnost analýzy

Čím bude větší a rozsáhlejší téma, pro které se pomocí analýzy budete snažit získat klíčová slova, tím bude časově náročnější tuto analýzu zpracovat. Jedná se o jeden z nejdůležitějších dokumentů, který vás bude provázet v průběhu celého “životního” cyklu vašeho webu. Budete od ní v budoucnu odvíjet například i úpravy vašich webových stránek, cílení odkazů, tvorbu obsahu a mnoho dalšího. 

 

Kdy analýzu klíčových slov vytvořit

Nejvhodnější je připravit si analýzu klíčových slov ještě před začátkem vašeho projektu. Pokud již však e-shop vlastníte, není potřeba panikařit. Analýzu klíčových slov můžete připravit i za jeho provozu a pouze pak na základě jejích výsledků provést potřebné úpravy. Analýza vám pomůže ujasnit si, na jaká klíčové slova se váš web zobrazuje a na jaké by se zobrazovat mohl (nebo měl) a tato postupně zakomponujete do jeho obsahu. 

 

analyza_klicovych_slov_softema_blog

Co je tedy analýza klíčových slov?

Jedná se o dokument, v němž jsou uvedena veškerá klíčová slova, která jsou ve větší, či menší míře relevantní k hlavnímu tématu. Tedy prodáváte-li například boty, měli byste v analýze nalézt všechna klíčová slova, která jsou s botami spojená (dámské, pánské, dětské, letní, další druhy bot, atd.). Na tato klíčová slova se pak váš e-shop bude umisťovat ve výsledcích internetového vyhledávání

Délka analýzy

Analýza klíčových slov může být krátká a jednoduchá, pokud ji připravujete pro menší e-shop, jednu podstránku, či stránku, a nebo jen pro nějaký článek. Pokud pomocí ní však potřebuje zpracovat rozsáhlejší téma, může tento výsledný dokument obsahovat i desítky tisíc slov

Využití analýzy klíčových slov

Jednou z hlavních funkcí je to, že by vám měla pomoci se v daném tématu zorientovat. Získáte s její pomocí představu o tom, jaká je na dané klíčové slovo míra konkurence. Můžete si s její pomocí vytvořit přehlednou strukturu vašeho webu. Díky analýze se rozhodnete, na jaká konkrétní klíčová slova se budou jednotlivé podstránky zobrazovat. A rozhodně díky ní získáte opravdu mnoho cenných nápadů na tvorbu samotného obsahu vašeho webu. 

Rozhodně však nechceme, abyste získali mylný dojem, že analýza klíčových slov je pro vás spasením a že vyřeší vaše problémy. A že se ihned začnete zobrazovat na předních příčkách v SERPu, tedy v internetovém vyhledávání. Není tomu tak. Analýza je jakýmsi pomyslným vodítkem, kterým směrem se vydat a jaké kroky podniknout a jaký obsah vytvářet. Atraktivnost vašeho webu pro klienty závisí na kombinaci mnoha dalších faktorů, nejen na vhodně zvolených klíčových slovech. 

Jednotlivé fáze při tvorbě vlastní analýzy

Níže se konečně podíváme, jakým způsobem si můžete vytvořit analýzu klíčových slov svépomocí. Jednotlivé fáze by se daly rozdělit na níže uvedené. 

Sehnání si informací o daném tématu

Prvním a důležitým krokem je získat potřebné informace o tématu, které je pro vás relevantní a pro které se budete pomocí analýzy snažit získat klíčová slova. 

Vytvořte si tabulku

V jakémkoliv k tomu vhodném programu (jako je například Excel, Open Office, apod.) si vytvořte tabulku. Do ní pak budete vkládat jednotlivá klíčová slova k danému tématu. 

Pokuste se sami sepsat co nejvíce klíčových slov

Následující krok vás může stát trochu přemýšlení, nicméně pokuste se v něm sepsat všechna klíčová slova, která vás v daný okamžik napadnou. Skvěle vám zde poslouží například myšlenkové mapy. Vezměte si papír a tužku a pište co vám přijde na mysl. Dojdou-li vám nápady, inspirujte se u konkurence, jaké výrazy spojené s vaším tématem tato používá. Dalším dobrým zdrojem je pak rozprava s vašimi známými. Jak se říká více hlav víc ví a některé z jejich nápadů vám mohou poskytnou potřebnou inspiraci na další klíčová slova. 

klicova_slova_z_google_naseptavace_Softema_blog

Další metody získávání klíčových slov

Kromě výše uvedených postupů, lze samozřejmě využít i online nástrojů. V našem článku se chceme zaměřit na to, jak získat klíčová slova bez pomoci těch placených nástrojů, přestože mnohé z nich poskytují svým uživatelům i bezplatné verze. Níže nabídneme několik tipů, jak zdarma získat klíčová slova bez placených online nástrojů.

Google našeptávač

Jedním z hlavních nástrojů, který vám může nabídnout opravdu nepřeberné množství nejrůznějších klíčových slov a především klíčových frází, jsou našeptávače internetových vyhledávačů. Mezi ty nejznámější a nejvíce využívané u nás patří Google a Seznam. Funkcí našeptávání jsou ale vybaveny i další platformy, jako YouTube, Wikipeide, či různé vyhledávače zboží. 

Jistě to všichni znáte: snažíte se vyhledat konkrétní výraz. Budeme-li se držet výše zmíněného e-shopu s obuví, a napíšete do pole pro vyhledávání například dámské boty. Ještě než zadané slovo vůbec dopíšete, vyhledávač vám začne navrhovat možnosti toho, co aktuálně hledáte. Stačí si pouze našeptávačem nabídnuté výrazy zapsat a hned budete mít relevantní klíčová slova, která uživatelé vyhledávají.

Našeptávač od Seznamu

Pokud jde o našeptávač od Seznamu, funguje naprosto stejně, jako výše uvedený našeptávač od společnosti Google. Tedy opět stačí začít do vyhledávacího pole psát požadované klíčové slovo a počkat, jaká slovní spojení vám našeptávač nabídne. 

Je však nezbytné poznamenat, že ne všechna nabídnutá slovní spojení budou spojeny s  vámi požadovanou oblastí. Je pochopitelné, že do tabulky vašich klíčových slov, si poznačíte pouze ta, která budou spojena s vaším oborem, či podnikáním. 

Související vyhledávací dotazy

Tuto službu opět poskytuje jak vyhledávač od Googlu, tak i ten od společnosti Seznam. Pokud zadáte konkrétní hledaný výraz, například tedy dámské boty, a dáte vyhledat, SERP vám nabídne poměrně velké množství výsledků. Na konci stránky se pak nachází políčko pro související vyhledávací dotazy, v němž vám vyhledávače nabízí opět další klíčová slova a klíčové fráze, relevantní pro váš obor, která uživatelé nejčastěji využívají pro vyhledávání daného produktu, či služeb. 

Tyto související dotazy mohou být dalším bohatým zdrojem klíčových slov pro vaši oblast. Občas se můžete setkat s tím, že se shodují s klíčovými slovy a frázemi s našeptávačů, ale není tomu tak vždy. 

Statistiky hledanosti na Seznamu

Seznam vám navíc nabízí poměrné skvělou službu, kterou jsou tzv. statistiky hledanosti zadaných klíčových slov, frází, výrazů a pod. Naleznete je v patičce stránky s výsledky vyhledávání. Tato statistika vám poskytne přehled o tom, kolikrát byly dané výrazy vyhledávány. Informace o denním počtu vyhledání daného klíčového slova vám tato služba poskytne až za 2 měsíce zpětně

 

klicova_slova_z_google_adwords_softema_blog

Sklik a Google Ads

Výše uvedené možnosti nejsou samozřejmě ani zdaleka všechny způsoby, jak získat klíčová slova. Jedněmi z nejpopulárnějších bezplatných nástrojů pro získávání klíčových slov jsou například Sklik a Google Ads. Jedná se však již o opravdové nástroje, do nichž se musíte přihlašovat přes vaše účty na Googlu či Seznamu a je potřeba naučit se s nimi pracovat (přestože jsou poměrně intuitivní, nějaký ten čas nad nimi strávíte). 

Marketing Miner a Collabim

Pravděpodobně nejznámějšími a nejvíce využívanými nástroji nejen profesionálních specialistů a markeťáků jsou pak právě tyto dva nástroje: Marketing Miner a Collabim. Nabízejí svým uživatelům jak placenou, tak i neplacenou verzi a jedná se již o plnohodnotné programy, které je potřeba se naučit správně ovládat, abyste dosáhli relevantních výsledků. O nich se ale v tomto článku již více rozepisovat nebudeme.

Pár slov závěrem

Analýza klíčových slov je opravdu důležitým prvkem vaší marketingové strategie a pro úspěšnou tvorbu vašeho online obsahu je v podstatě nepostradatelná. Jak vyplývá z výše uvedeného, pro její přípravu je zapotřebí využít marketingových nástrojů, jenž ve většině případů nabízí i bezplatné verze. Mezi ty nejpokročilejší pak patří již zmíněné nástroje Marketing Miner a Collabim.

Pokud však s podnikáním teprve začínáte a vše je pro vás nové, můžete si analýzu připravit i sami, aniž byste se museli učit s těmito nástroji pracovat. K jejímu vytvoření vám poslouží našeptávače vyhledávačů a související vyhledávací dotazy, které v SERPu naleznete na konci stránky s výsledky vyhledávání.

O něco komplexnější data pak samozřejmě získáte pomocí nástrojů Sklik a Google Ads. Pokud i po přečtení našeho článku stále váháte, jak vaši analýzu klíčových slov vytvořit neváhejte se na nás obrátit. Rádi vám pomůžeme naší odbornou radou nebo pro vás tuto analýzu i osobně zpracujeme!

NOVÉ ČLÁNKY ROVNOU DO VAŠÍ SCHRÁNKY

Přihlaste se k odběru novinek a jednou za čas vám pošleme TOP výběr článků.

Odesláním souhlasíte se zásadami ochrany soukromí a se zasíláním obchodních sdělení.

Také jsme napsali