Tento třetí a poslední článek, který věnujeme PPC reklamám, nese název reklamní systémy pro PPC. Jak je již z jeho názvu patrné, dozvíte se v něm, jaké jsou u nás nejvíce využívané systémy pro zobrazování vašich reklamních kampaní. Co je to PPC a jaké jsou základní typy PPC reklamních kampaní se můžete dočíst v našich předchozích dvou blogových článcích.
Reklamní systémy pro PPC
Pokud jde o reklamní systémy, které můžete využít pro zobrazování vašich reklamních kampaní, máte na výběr opravdu z nepřeberného množství. Těmi největšími hráči na tomto poli jsou Google Ads a Sklik a dále pak reklamní systémy nejznámějších sociálních médií, kterými jsou Facebook nebo LinkedIn. Záleží pouze na vás, který z reklamních systémů si vyberete. Při jejich výběru byste měli zohlednit například i to, kde se nejvíce pohybují vaše cílové skupiny. Níže si představíme základní systémy pro PPC reklamy.
Sklik
Sklik je českým reklamním systémem pro PPC, který provozuje společnost Seznam, jež je současně i provozovatelem českého vyhledávače Seznam.cz. Pokud si zaplatíte za reklamy v tomto reklamním systému, budou se tyto zobrazovat právě ve vyhledávači Seznam.cz a na všech ostatních webech, které s ním spolupracují. Jedná se o Firmy.cz, Zboží.cz, Novinky.cz a další. Sklik vám nabízí využití následujících reklamních kampaní:
- reklama ve vyhledávání,
- v obsahové síti,
- jednoduché obsahové kampaně,
- využití remarketingu,
- produktové kampaně,
- i videokampaně.
Google Ads
Je v současnosti nejdominantnějším hráčem na poli PPC reklamních systémů a zároveň i nejpropracovanějším PPC reklamním systémem. Navíc se neustále vyvíjí. V roce 2018 se přejmenoval a z původního Google AdWords vznikl jeho současný název. Jelikož tento systém zaštiťuje společnost Google (jak je patrné již z názvu samotného), můžete pomocí něj své reklamní kampaně zobrazovat na všech platformách společnosti Google a u jeho partnerů. Těmito jsou Youtube.com, Google Maps, Google Play a mnoho dalších webů. I tento reklamní systém vám umožní využití následujících reklamních kampaní:
- reklamy v průběhu vyhledávání,
- reklamní kampaně v obsahové síti,
- remarketing,
- shopping kampaně,
- videokampaně,
- a kampaně pro mobilní aplikace.
Platforma Googlu poskytuje inzerentům možnost podávat nabídky na vyhledávací výrazy, které jsou relevantní vzhledem k jejich produktům nebo službám. Google pak jejich stránky zobrazuje v SERPu, tedy při vyhledávání, na prvních pozicích, v horní části stránky.
Co je to remarketing?
O remarketingu jsme pro vás sepsali vlastní článek, který naleznete na našem blogu. Proto nyní pouze zmíníme, že se jedná o způsob cílení reklamy na ty uživatele, kteří o vás projevili zájem, obvykle návštěvou vašeho webu. Pomocí speciálního kódu se na vašich stránkách vytváří jejich seznam a vy na tyto potencionální klienty pak můžete cítit své reklamy. Remarketing by měl být součástí každého PPC účtu.
Další platformy pro vaše reklamy
Výše uvedené reklamní systémy, tedy Sklik a Google Ads rozhodně nejsou jediné, přes než můžete zobrazovat své reklamní kampaně. Pokud jde o další reklamní systémy, patří mezi ně následující.
Microsoft Advertising
Původní název tohoto reklamního systému byl Bing Ads a k jeho změně na Microsoft Advertising došlo v roce 2019. Působíte-li v zemích, kde je vyhledávací systém Bing využíván, rozhodně můžete využít i tohoto reklamního systému. Tento vyhledávací systém se těší značné oblibě především ve Spojených státech a Kanadě, ale nemalý podíl má i v některých evropských zemích, jako je Německo, Rakousko, Velká Británie nebo Francie.
Pokud jde o Českou republiku, určitě jej můžete vyzkoušet i vy. Jelikož jej nevyužívá tolik inzerentů, je jeho výhodou menší konkurence. Díky tomu nabízí i výrazně nižší ceny za proklik. Tento systém nabízí jak reklamy ve vyhledávání, tak i shopping kampaně.
Meta Ads
Co si budeme povídat, kdo dnes není na Facebooku a Instagramu, jako by nebyl. Není se tedy čemu divit, že reklamy na sociálních sítích, jako je Instagram a Facebook, jsou velmi populární a žádané, a to i v ČR. Ke sjednocení došlo v roce 2012, kdy Facebook skoupil sociální síť Instagram.
Ve srovnání s předchozími systémy se zde necílí pomocí klíčových slov, ale pomocí zájmů, na základě pohlaví, apod. Facebook si poradí s remarketingem, promováním příspěvků, akcí, získáváním příspěvků a dokáže také i propagovat obsah, který je mimo FB a IG (například vaše webové stránky).
LinkedIn Ads
Přestože je LinkedIn vyloženě profesní sociální sítí, i na něm můžete mít umístěnou svoji reklamu. Tento systém se však hodí spíše pro sektor B2B. Cílení zde probíhá na základě věku, pohlaví, geografické polohy, názvu firmy, členství v dané skupině a mnoha dalších kritérií. Nevýhodou inzerce na těchto systémem mohou být některá opatření, jako to, že na reklamu musíte mít rozpočet minimálně 10 dolarů na den nebo to, že cena prokliku je 2 dolary.
Tik Tok Ads
Další reklamní platformou je Tik Tok Ads. Sociální platforma Tik Tok byla v roce 2018 jednou nejstahovanějších aplikací a má i svou vlastní reklamní platformu.
Jaké existují další PPC reklamní systémy?
Výše uvedený výčet reklamních systémů rozhodně není konečný. Pokud jde o další významné reklamní systémy, můžeme jmenovat například Pinterest, Spotify nebo i Amazon. A další a další systémy, které nabízí reklamní služby neustále vznikají.
Jak začít s PPC?
Přestože vytvoření samotné reklamní kampaně není zas tak složité (alespoň pro zkušeného PPC pracovníka), samotné zadání do systému a vhodná dlouhodobá správa může být komplikovanější, minimálně v samotných počátcích.
Pokud s podnikáním a s PPC reklamou začínáte, vždy je vhodné obrátit se na někoho zkušeného z tohoto oboru. Jako PPC specialisté vám nastavíme vaše reklamní kampaně tak aby jejich účinnost byla maximální, a aby vaše kampaně byly rentabilní. PPC funguje, jen je potřeba umět ji správně nastavit a my to rozhodně umíte. Neváhejte a kontaktujete nás, vaše PPC s námi poběží jako na drátkách.