Tvorba e-shopů a webů

Tvorba e-shopů a webů

Vytvoříme vám e-shop nebo webové stránky, na který se budou vaší zákazníci rádi vracet.

Výkonnostní marketing

Výkonnostní marketing

Oslovíme relevantní publikum napříč internetem a pomůžeme najít cestu vaším zákazníkům zpět na váš web.

SEO & Copywriting

SEO & Copywriting

Pomůžeme vám na web dostat relevantní obsah tak, ať ho milují vaší zákazníci, ale i vyhledávače.

E-mail marketing

E-mail marketing

Nastavíme kampaně, které budou vydělávat za vás a pomůžeme vám nejlevnější e-commerce nástroj zapojit.

Všechny služby

Co je PPC reklama a co byste o ní měli vědět?

Maruš
Co_jsou_ppc_reklamy_Softema_blog

PPC reklama se v poslední době stává poměrně známým pojmem a nabývá na důležitosti. Co se však přesně skrývá pod tímto pojmem a co vše do ní lze zahrnout? Oblast PPC reklamy je poměrně široká a proto jsme si pro vás připravili hned tři články, kde si postupně PPC reklamu rozebereme. V tom prvním si ujasníme, oč se vlastně jedná a co byste o ní měli vědět. Pojďme se tedy na tento druh reklamy společně podívat.

 

Proč PPC reklama?

Způsobů propagace vašeho zboží a služeb je opravdu mnoho. V závislosti na vašem sortimentu mohou pro vás být vhodnými různé způsoby prezentace a reklamy, nicméně pro e-shopy jsou ve valné většině případů velmi přínosnými právě zmíněné PPC kampaně. U některých e-shopů totiž mohou tvořit až 50 % z jejich obratu. Nicméně je opravdu velmi důležité správné nastavení. V rukou kvalitního specialisty mohou být tím nejdůležitějším prvkem pro generování konverzí a prodejů vašeho zboží, či služeb, avšak v rukou neodborných se mohou lehce stát černou dírou pro vaše investice do reklamních kampaní. Jak tedy zajistit, aby vaše kampaně byly co nejvíce ziskové? 

reklamni_kampane_od_ppc_specialistu_Softema_blog

Co je PPC reklama

Jak je již patrné z názvu samotného jedná se o druh online reklamy. Zkratka PPC pochází z anglických slov Pay per Click, tedy česky platba za proklik. Reklamní kampaně PPC získaly v posledních letech značně na oblibě a to především díky značnému rozvoji internetu a online služeb. 

Oblíbenou se stala proto, že u PPC reklamy jako její inzerent neplatíte za její umístění na danou webovou stránku, ani za její zobrazení, ale platíte pouze v tom případě, že uživatelé na vaši reklamu kliknou. Tento marketingový model je výhodným způsobem reklamy, neboť platíte jen za ty uživatele, kteří o vás mají zájem a chtějí se o vás dozvědět více. Nebo si pořídit vaše produkty. Tím se výrazně odlišuje od ostatních typů reklamy, nichž platíte jen za to, že je reklama na vaši značku vůbec vidět. 

Jaké jsou cíle PPC reklamy?

Pokud jde o cíle PPC reklamy tak tyto závisí zcela a jen na vašem rozhodnutí. Cíle si stanovujete sami, na základě vašich konkrétních potřeb. Obvykle je při vedení těchto reklamních kampaní jejich hlavním cílem rentabilita, tedy to, aby vaše reklamní kampaně vynášely více, než do nich investujete. Výnosy z PPC kampaní jsou poměrně dobře měřitelné a dohledatelné, například pomocí PNO (Podíl nákladů na obratu, zjednodušeně řečeno kolik procent z vaší tržby tvoří náklady) nebo ROAS ( z anglického Return on Ad Spend, označuje návratnost investic. Informuje vás o tom, jak byly vaše kampaně výnosné, případně i o jejich ztrátovosti). 

Také je velmi časté cílení na maximalizace vašich konverzí pro optimalizaci výsledků. Obvykle je hlavním cílem prodej vašich produktů a služeb – tedy zvýšení vašich tržeb

Pokud jde o konkrétní cíle, ty se mohou lišit podle toho, jakou činností se daná firma zabývá. Mohlo by se jednat o:

  • Zvýšení tržeb z prodeje produktů – toto se týká především e-shopů. Pomocí rychlého a přímého oslovení zákazníků, kteří hledají přesně to, co nabízíte, dosáhnete toho, že výrazně zvýšíte vaše tržby.
  • Zvýšení počtů leadů (pokud se bavíme o lead-generating webech).
  • Počty jednotlivých zobrazení – například v té fázi, kdy se pokoušíte o vybudování vlastního brandu.
  • Počet instalací mobilní aplikace.
  • nebo i návštěva naší kamenné prodejny

Optimalizujme_vase_ppc_kampane_Softema_blog

Jaké jsou výhody PPC reklamy?

Jak jsme zmínili výše, PPC reklama se již delší dobu těší velké oblibě. Nyní se společně podíváme na to, proč tomu tak je. PPC reklama má řadu výhod pro všechny podnikatele, kteří se ji rozhodnou využívat. Pravděpodobně tou nejdůležitější je to, že vám pomůže zvýšit návštěvnost vašich webových stránek (a díky tomu dojde i ke zvýšení vašich konverzí). Pojďme si v bodech shrnout ty nejdůležitější z nich. Hlavními přínosy pro inzerenty jsou: 

  • Přesné cílení – tou největší výhodou PPC reklamy je to, že vám umožňuje velmi přesně zacílit reklamy na vaše potencionální klienty, ať už pomocí klíčových slov, nebo pomocí jiných metrik (jako je regionální nebo grafické cílení, zacílení podle zájmů uživatelů, aj.). Díky tomu se o vašich produktech nebo službách dozví ti správní lidé. PPC reklama je proto velmi účinná při generování potenciálních klientů, konverzí a tím pádem i pro navýšení vašeho obratu
  • Výši rozpočtu do reklamy si určujete sami. 
  • Výsledky můžete vidět ihned po spuštění PPC kampaně (můžete se dostat i na první příčky internetového vyhledávání). Je důležité začlenit do vašich kampaní vhodná klíčová slova, spojená s vašimi produkty nebo službami. Pokud pak klient tato slova napíše při vyhledávání, Google vás zobrazí na prvních příčkách v SERPu.
  • Pomocí kvalitních PPC kampaní můžete zvítězit nad svou konkurencí.
  • Díky PPC reklamě můžete zvýšit povědomí o vaší značce, jednoduše proto, že jste lépe vidět v SERPu. Přestože platíte pouze za proklik, klienti vaši reklamu vidí, i když na ni nekliknou. Díky tomu se vaše značka, i dané reklamní sdělení, dostane k více lidem, zvednete tak povědomí o vaší značce a zvýšíte zájem o vaše produkty, či služby. 
  • Vaše reklamní kampaně mohou být zobrazeny na mnoha místech při vyhledávání a na webech třetích stran (jako jsou například Youtube, Gmail, Google Maps, Discovery feed, atd.).
  • PPC reklama je maximálně flexibilní – stačí jen naplánovat vhodné strategie a je možné ji v podstatě okamžitě změnit (promo akce, sezónní slevy, akce, reakce na změny – to vše může být v podstatě okamžité).
  • Oproti organickému SEO, kde může trvat měsíce, než se dočkáte nějakých výsledků, tak PPC kampaně vám mohou přivést zákazníky v podstatě okamžitě. Po jejich spuštění se reklamy zobrazují a návštěvníci na ně mohou ihned kliknout a dostat se tak na váš web. 
  • A to nejdůležitější nakonec – PPC reklama je velmi jednoduše měřitelná. Její výsledky vidíte okamžitě a máte k dispozici přesné statistiky. Nemusíte tedy neustále sledovat a vyhodnocovat návratnost investic a můžete pružně měnit své strategie podle reálných dat. 

Hlavim_cilem_ppc_je_rentabilita_Softema_blog

Má PPC reklama i nějaké nevýhody?

Pokud jde o nevýhody PPC reklamy, tak o přímých nevýhodách jako takových se nedá snad ani mluvit, možná by stálo za zmínku pár skutečností, jako například:

  • Drobnou “nevýhodou” by se dalo nazvat to, že reklamní systémy zobrazující tyto reklamy se neustále vyvíjí a je potřeba sledovat novinky a být neustále v obraze.
  • Pak to, že někdy může být složitější naplánovat reklamní strategie tak, aby byly rentabilní.
  • Nebo to, že pro efektivní správu PPC kampaní je vhodné (či potřebné) znát některé další marketingové nástroje, jak mohou být například Google Analytics, Coogle Merchant, Mergado, Dotidot a jiné.

Nejpoužívanější dělení PPC reklamy

PPC reklama se dá rozdělit podle různých kritérií. Jedním z nejpraktičtějších je rozdělení podle jejího umístění a to na následující tři skupiny:

  • PPC reklamu v obsahové síti Google a Seznamu,
  • PPC reklamu na sociálních sítích, jako je instagram, Facebook, LinkedIn a další,
  • a PPC reklamu v internetových srovnávačích zboží, tedy na Heurece, Zboží.cz, a dalších. 

Pokud jde o nabídku služeb jednotlivých reklamních systémů (tedy to, jaké druhy PPC reklamy tyto nabízejí), můžete se setkat s několika druhy reklamy. Jaké to jsou? Tuto problematiku si rozebereme v našem dalším blogovém článku. Nenechte si jej utéct.

NOVÉ ČLÁNKY ROVNOU DO VAŠÍ SCHRÁNKY

Přihlaste se k odběru novinek a jednou za čas vám pošleme TOP výběr článků.

Odesláním souhlasíte se zásadami ochrany soukromí a se zasíláním obchodních sdělení.

Také jsme napsali