V našem dnešním článku si řekněme něco o novince v oblastí kampaní od Googlu a tou jsou takzvané Demand Gen kampaně. Také se podíváme na to, jak je nejlépe využít v rámci vaší marketingové strategie, a to tak, aby vám pomohly splnit vaše marketingové a obchodní cíle.
Možná jste již zaregistrovali, že tyto kampaně byly představené na konferenci Google Marketing Live v květnu tohoto roku. Nejprve si ale vysvětlíme základní pojmy, tedy co to vlastně Demand Gen kampaně jsou.
Název Demand Gen je zkrácenou verzí anglického slovního spojení Demand generation. Jde o nový druh kampaní, které jsou založené na využití umělé inteligence (AI). Jejich hlavní charakteristikou je to, že znásobují sílu vaší kreativity a to s cílem podpořit poptávku.
Vytváření poptávky
Demand Gen kampaně tedy slouží pro generování poptávky. Například inzerentům, jenž realizují své prodeje prostřednictvím sociálních platforem, mají tyto kampaně pomoci k získání dalších zákazníků. A samozřejmě k tomu, aby tyto klienty přesvědčili ke konverzím. K tomuto využívají poutavých, relevantních a vizuálně zajímavých kreativ. Jejich pomocí v ten nejvhodnější okamžik upoutají pozornost daného zákazníka a pobídnou jej k požadované akci.
Tyto kampaně, určené ke generování poptávky, mají za úkol získat nové konverze, návštěvy webů a vyvolat akce. Akcemi mohou být např. registrace, či přidání zboží do nákupního košíku. Tyto kampaně probíhají a zobrazují své reklamy na vašich kanálech určených pro zábavu, tedy na YouTube (včetně YouTube Shorts), feedu Objevit (Discovery feed) a na Gmailu. Tento typ kampaně pak v sobě umně kombinuje obrázky a videa.
Co je cílem Demand Generation?
Kampaně pro generování poptávky, jak již napovídá její název, má za cíl vytvořit povědomí a zájem o vaši značku, případně o daný produkt.
Jedná se o strategii, která se zakládá na citlivém přístupu, a má za úkol upoutat – a hlavně následně i udržet! – zájem vaší cílové skupiny. K tomuto využívá různých druhů obsahu. Tento obsah je vždy volně dostupný (trv. nechráněný).
Jedná se například o blogové články, nejrůznější kampaně na sociálních sítích, různé druhy infografiky, podcasty, a pod. Tedy ten obsah k jehož získání není potřeba odesílání jakýchkoliv druhů formulářů, či výměna kontaktních údajů.
V čem tkví důležitost Demand Gen?
Pokud je Demand Gen kampaň správně vytvořená, poskytuje značkám možnost dostat se do povědomí jejich cílových skupin a zaujmout v nich své místo. Jejím cílem je vzbudit u cílové skupiny zvědavost. A také motivovat potenciální zákazníky k tomu, aby se chtěli o daném produktu nebo značce dozvědět více.
Pomáhá mimo jiné vašim potencionálním zákazníkům pochopit, jakým způsobem by váš produkt, nebo vaše služba, mohla vyřešit jejich problémy a potřeby. A to vše dokonce ještě dříve, než budou oni sami připraveni k tomu, aby realizovali samotný nákup.
Naopak není jejich cílem tlačit na klienty a nutit je k okamžitému nákupu. Spíš se snaží o to, vybudovat si s klienty vztah a získat si jejich důvěru. Jedná se o dlouhodobou záležitost (důvěru si rozhodně nezískáte okamžitě). Jde o postupné dostávání se do podvědomí klientů, aby v momentě, kdy se zákazník rozhodne ke koupi, byl váš produkt, či vaše značka, to první, co mu přijde na mysl.
Kromě výše uvedeného, tedy vyvolání zájmu o váš produkt, vytvoření povědomí o vaší značce u potencionálních zákazníků a budování důvěry a vztahů se zákazníky, je cílem Demand Gen také vytvořit na trhu poptávku po vašich produktech, či službách. Také má za úkol poskytnout klientům informace, které posunou pomyslný jazýček vah při jejich rozhodování na vaši stranu.
Jak změřit výsledky Gemand Gen?
U toho druhu kampaní jsou nejlepšími ukazateli jejich výkonnosti následující faktory:
- návštěvnost webových stránek,
- povědomí o vaší značce,
- počet sdílení a interakcí na vašich sociálních sítích,
- CTR a open rate vašich mailingových kampaní,
- a ROI, neboli návratnosti investic vašich marketingových kampaní.
Demand Gen nahradí Discovery
Jak jsme zmínili na začátku, Google poprvé představil tyto kampaně letos v květnu. Od srpna loňského roku jste se mohli přihlásit k jejich beta verzi a tyto kampaně si vyzkoušet. Od listopadu jsou Demand gen kampaně k dispozici pro všechny inzerenty.
Níže si srovnáme kampaně Demand gen a Discovery. Než tak však učiníme, ještě dodáme, že je rozhodně vhodné, abyste se s nimi seznámili. A to z jediného důvodu: od března tohoto roku budou totiž všechny stávající aktivní Discovery kampaně automaticky převedeny na tyto nové Demand Gen kampaně.
Discovery kampaně
Discovery kampaně od Googlu jsou zajímavým doplňkem v rámci marketingového mixu. Jak jsme zmínili výše, dojde ale od března k jejich úplnému nahrazení novými kampaněmi Demand Gen. Nyní se pojďme podívat na to, v čem se tyto nové kampaně od těch předchozích liší a hlavně, v čem jsou tedy lepší?
Výhody Gemad Gen
Oproti stávajícím Discovery kampaním budou ty nové obsahovat víc formátů. Discovery kampaně využívají formáty Gmailu, Discovery feedu a YouTube feedu a Demand Gen k těmto přidají navíc ještě YouTube Short a in-Stream.
Dalším plusem je, že u nich bude opět možné využití tzv. lookalike publika. To jsou skupiny, které jsou podobné skupinám vytvořeným na základě již připravených segmentů v vašem reklamním účtu. Jedná se například o klienty, jen u vás nakoupili za poslední tři měsíce, a pod.
Níže v tabulce můžete vidět všechny plánované změny:
Zdroj: https://support.google.com/google-ads/answer/13859703?hl=en
Závěrem
Neváhejte tedy a objevte i vy nové Demand Gen kampaně. Využijte na maximum jejich potenciál pro zlepšení povědomí o vás, vaší značce a o vašich produktech, či službách. Pokud byste si s nastavením kampaní nevěděli rady, neváhejte se na nás obrátit. Jsme tu od toho, abychom vám pomohli!