Tvorba e-shopů a webů

Tvorba e-shopů a webů

Vytvoříme vám e-shop nebo webové stránky, na který se budou vaší zákazníci rádi vracet.

Výkonnostní marketing

Výkonnostní marketing

Oslovíme relevantní publikum napříč internetem a pomůžeme najít cestu vaším zákazníkům zpět na váš web.

SEO & Copywriting

SEO & Copywriting

Pomůžeme vám na web dostat relevantní obsah tak, ať ho milují vaší zákazníci, ale i vyhledávače.

E-mail marketing

E-mail marketing

Nastavíme kampaně, které budou vydělávat za vás a pomůžeme vám nejlevnější e-commerce nástroj zapojit.

Všechny služby

Čím můžete zvýšit konkurenceschopnost vašeho e-shopu?

ProfilphotoM
Detaily které sjednotí váš eshop

V našem dnešním blogovém článku se budeme věnovat problematice, jak docílit toho, aby byl váš e-shop vyladějnější než ty konkurenční a díky tomu došel obliby a uznání u vašich klientů, zkrátka aby se nákup u vás pro ně stal příjemným zážitkem.

Během naší každodenní práce se dostáváme poměrně často do styku s různými e-shopy a všimli jsme si, že hodně z nich obsahuje dobré a nepatrné nedostatky. Tyto sice nebrání správnému fungování daného eshopu, ale může se stát, že negativně ovlivní vnímání tohoto e-shopu u zákazníků. A co si budeme nalhávat, všichni toužíme po tom, aby náš e-shop byl dokonalý – vše fungovalo jak má, proces objednávky byl hladký a bezproblémový a aby se klienti na náš e-shop opakovaně vraceli. 

Jak toho ale dosáhnout? Základem je, aby bylo vaše zboží kvalitní a zákazník vždy dostal to, za co si zaplatil. Mimo to jsou zde ale drobné detaily, které mohou váš internetový obchod udělat pro zákazníky přívětivějším. A na tyto detaily se podíváme níže v našem článku. 

 

Nedostatky e-shopů

O jakých drobných nedostatcích tedy vlastně mluvíme? Jedná se především o drobné nedostatky a chyby v nastavení, chybějící informace, nebo i nevhodně zvolené kombinace barev. Tyto drobnosti mohou mít mnohem větší dopad na celkovou funkčnost vašeho e-shopu, než se může na první pohled zdát.

 

Chybějící informace

Jak jsme zmínili výše, jedním z těchto nedostatků jsou chybějící informace. Ať už se bude jednat o obchodní podmínky, kontakty, informace o dopravě, či odkaz na sociální sítě. Některé z těchto informací jsou navíc i povinné. Tyto informace zákazníky zajímají a je tedy nanejvýš vhodné jim je poskytnout a mít na svých stránkách přímý odkaz na ně. 

 

Patička vašeho webu a její důležitost

Máte na svých stránkách vyplněnou patičku? Patička je spodní část dané webové stránky, která ji ukončuje a která obvykle obsahuje kontaktní a jiné důležité informace. 

I přes její důležitost se však dost často setkáváme s tím, že v ní nejsou uvedeny žádné nebo téměř žádné informace. Mnozí provozovatelé ji opomíjejí, ať už záměrně, nebo z nevědomosti, namísto toho, aby plně využili její potenciál. A to je opravdu škoda, nemyslíte?

Spoléháte se na to, že nákupní košík vždy naleznete v pravém horním rohu? Nebo že logo dané společnosti naleznete v hlavičce příslušné webové stránky? V detailu produktu vždy naleznete ikonku vybízející vás k přidání produktu do košíku? Nepochybně ano. Vězte tedy, že mnoho z vašich zákazníků, či těch potenciálních, očekává, že v patičce vašeho webu naleznou jasné a správně i strukturované informace

Patička je místem, kam byste měli umístit klíčové odkazy, funkční kontaktní údaje a další informace, které pomohou vašim zákazníků usnadnit navigaci na vašem e-shopu a zjednoduší jim tím nákupní proces. Nepromarněte tedy příležitost, jak udělat svůj web lepším!

Patička webu

Které informace by v patičce neměly chybět?

Níže si spolu projdeme základní informace, které by v patičce měly zaznít, a to nejen z výše zmíněných důvodů, ale hlavně proto, že si je tam zákazníci již zvykli hledat.

Kontakty

Prvním odkazem, který by se v patičce vašeho webu měl objevit, jsou kontakty. Není snad třeba zdůrazňovat, že by měly být aktuální a funkční. Přestože naprostá většina e-shopů dnes tyto informace v patičce uvedené má, najde se pár takových, jenž tuto část zanedbávají. Poskytněte svým zákazníkům možnost se s vámi pohodlně spojit, pomocí jednoho kliknutí, budou-li to potřebovat. 

Odkaz na sociální sítě

Dalším prvkem, který se dnes již běžně v patičce většiny e-shopů objevuje, je funkční odkaz na sociální sítě dané společnosti. Pokud jste na sociálních sítích aktivní, máte své facebookové, instagramové, či jiné stránky, odkažte na ně z patičky svého webu. 

Působením na sociálních sítích, které je dnes již běžné a dalo by se říci i nezbytné, můžete vašim zákazníkům dokázat, že váš e-shop není jen strojem na zpracovávání objednávek, nýbrž že se o své klienty staráte a že o ně pečujete

Pro mnohé z vašich klientů může vaše aktivita na sociálních sítích znamenat, že nejen fungujete, ale že jste i aktivní. Že reagujete na různé společenské události. Tento fakt může vést k tomu, že si získáte jejich důvěru

Buďte k sobě upřímní: nakoupíte raději na e-shopu, který je aktivní na sociálních sítích, nebo z takového, který tam má poslední příspěvek z loňského roku a vypadá to, že se o své zákazníky nezajímá? Odlište se o nich a přidejte do patičky vašeho webu funkční odkaz na vaše sociální sítě. Dokažte zákazníkům nejen svou aktivitu, ale hlavně svůj zájem o vaše podnikání a spokojenost svých klientů. 

Další důležité odkazy

Mezi další odkazy, které by se v patičce vašeho webu měli rozhodně objevit, pak patří nejen stránka “o nás”, ale spíše máme na mysli ty odkazy, které by měly být přítomné na každém webu, jako jsou:

  • obchodní podmínky,
  • odstoupení od smlouvy
  • reklamační řád,
  • informace o dopravě a platbě.

Tyto stránky s připojenými dokumenty by měly být v patičce jasně viditelné, neboť je to místo, kde je klienti očekávají. Usnadněte proto svým klientům přístup k těmto klíčovým informacím. 

Informace o dopravě a platbě je další klíčovou stránkou. Vašim klientům již předem poskytuje požadované informace o možnostech dopravy a o způsobech platby. Uvedením těchto informaci zabráníte tomu, aby zákazníci byli zklamáni v průběhu nákupního procesu. Tedy poté, kdy přidají kupované zboží do košíku a teprve posléze zjistí, že nemohu využít svůj preferovaný způsob dopravy.

Mějte na paměti, že svůj e-shop budujete pro klienty a nikoliv pro sebe. Zjednodušte jim tedy přístup k tomu, co chtějí a potřebují vědět. 

Odebírání newsletteru

Dalším prvkem, který dnes již mnoho klientů v patičce očekává, je kolonka pro přihlášení k odběru vašeho newsletteru. Mnozí zákazníci si zvykli získávat slevy pro své první nákupy, za něž “zaplatí” svým e-mailem. Ať už se rozhodnete svým klientům tuto slevu poskytnout, či nikoliv, možnost odběru novinek je skvělým způsobem, jak získat cenné kontakty a to za využití minimálního úsilí. 

Výše jsme si probrali patičku a co vše by měla obsahovat a druhé části našeho článku se spolu podíváme na to, jak váš e-shop vyladit v Shoptetu. Máme tím na mysli drobné detaily a funkce, které jsou mnohdy opomíjené jejich uživateli. 

Nevyužité možnosti v administraci Shoptetu

V této části se podíváme na to, co můžete udělat pro to, aby váš e-shop byl o chloupek lepší než ten konkurenční. Záměrně se zde nebudeme zabývat základními konfiguracemi (jako jsou fakturační údaje, tvorba kategorií, či vyplňování produktů), ale zaměříme se na drobné, přesto však významné detaily, které mohou přidat vašemu webu na živosti a zpříjemnit zákazníkům nákupní proces. 

menu-ok

Upravte si menu na míru

V Shoptetu máte možnost upravit si menu dle svých preferencí a byla by škoda ji nevyužít. Přidejte do vašeho menu ty kategorie, které jsou podle vás nejrelevantnější. Případně ty, o které je v daném období největší zájem. Naopak je nezaplňujte zbytečnými položkami, které můžete umístit jinde. Ať už v patičce, v seznamu blogových článků, či jako podkategorie některé z hlavních kategorií. 

Pokud do svého menu umístíte například odkaz na reklamační podmínky, může to ve vašich klientech vyvolat dojem, že máte příliš mnoho reklamací a proto jim chcete usnadnit přístup k reklamačnímu řádu. A to dozajista není ten dojem, který u nich chcete vzbudit, nemyslíte?

Pochopitelně neuděláte chybu, pokud ve vašem menu odkážete na tyto důležité věci, (výše zmíněné obchodní podmínky, či možnost odstoupení od smlouvy). Nicméně v menu máte obvykle omezený prostor a je tedy na místě zamyslet se nad tím, jak jej co nejlépe využít. 

menu_not_ok

Využijte značek

Často opomíjené je i nastavení značek. Mnoho z e-shopařů nevyužije možnosti odstranit výchozí (přednastavené) značky a vytvořit si vlastní. Tyto prázdné stránky následně zůstávají na e-shopu viset bez jakéhokoliv využití. Těchto prvků je potřeba se zbavit a to bez váhání, a nenechat je indexovat vyhledávači. 

Pokud značky tvoří podstatnou součást vaší prodejní strategie, je naprosto nezbytné věnovat jim náležitou pozornost. Mějte na paměti, že i tyto stránky mohou ovlivňovat váš prodejní potenciál. 

 

Přednastavené značky

Microcopy a jeho texty

Přestože Shoptet má na hlavní stránce přednastavené dvě kategorie produktů, kterými jsou “akční zboží” a “novinky”, rozhodně to neznamená, že byste je nemohli změnit. Je naopak vhodné zamyslet se nad tím, jakým textem nejlépe přesvědčíte své zákazníky k tomu, aby nakoupili právě u vás. Využijte sílu slova k prodeji vašich produktů a služeb

Kategorie s názvem “poslední kusy” může u zákazníků navodit pocit obavy z propásnutí šance ke koupi produktu za zvýhodněných podmínek. Název kategorie “ochutnali jsme” pro změnu vašim klientům sdělí něco osobního o vás a vašich zkušenostech s danými produkty, či službami. 

I tyto drobné změny v názvu kategorií mohou vytvořit podnět k tomu, aby si zákazníci u vás nakoupili. Rozhodně fungují lépe, než otřepaná sekce “novinky”. Tato se navíc může stát zbytečnou, pokud již delší dobu ve vašem sortimentu žádné nové produkty nemáte

Výše zmíněné úpravy naleznete v administraci pod záložkou „Produkty > Titulní strana“. Neváhejte a využijte možnost zdůraznit to nejlepší z vaší aktuální nabídky. 

Microtexty a jejich důležitost

Nejprodávanější produkty – využít, či nikoliv?

Na tuto otázku taktéž nelze odpovědět jednoznačně. Existují obory a odvětví, kde je zobrazení nejprodávanějších produktů žádoucí. Na druhé straně je však zapotřebí si uvědomit, že vám posunou ostatní obsah vaší stránky. Díky tomu je zákazník nucen scrollovat podstatně delší dobu, než se dostane na požadované místo na vaší stránce, kterým obvykle bývá výpis produktů. 

Zobrazení informací, které jsou pro něj v daném okamžiku nepodstatné, jej může od nákupu odradit. Pokud navíc přidáte k dané kategorii příliš dlouhý popis, může se vám výpis produktů objevit klidně i uprostřed stránky. A na “malér” máte zaděláno.

Zákazník si totiž danou kategorii rozklikl, neboť se chce podívat na vaši nabídku produktů a koupit si ten, o který má zájem. Ne proto, aby si přečetl historii daného výrobku a poté navíc viděl i vaše nejprodávanější produkty z dané kategorie. Na vaše stránky přišel již s představou o tom, co se mu líbí a co si u vás chce zakoupit

Jak jsme ale zmínili výše, toto doporučení rozhodně neplatí vždy a všude. Staré známé rčení, že výjimka potvrzuje pravidlo, platí i zde. Delší textace u kategorie vložte do jejího spodního popisu. Tam zákazníkům nebudou překážet při výběru a narušovat hladký průběh výběru zboží. 

Zobrazovat detaily produktů při výpisech?

Další položkou v administraci, kterou je potřeba důkladně zvážit a kterou mnoho e-shopařů ne vždy upraví tak, aby vše bylo dokolale sladěno, je zobrazení detailu produktu ve výpisech jednotlivých kategorií. Jelikož každý e-shop má své specifické potřeby, je vhodné, aby si jeho provozovatel (nerozpakujme se napsat) povinně prošel všechny dostupné varianty a s ohledem na svůj projekt si zvolil to nejvhodnější zobrazení. 

Také se zamyslete nad tím, zda jsou všechny prvky a informace naprosto nezbytné. Pokud se jedná o prvky, jenž nepřináší žádnou hodnotu, či hodnotnou informaci navíc, je nanejvýš vhodné je odstranit

Jak jsme již zmínili výše, svůj e-shop děláte pro zákazníky. Usnadněte jim tedy procházení vaším e-shopem tím, že věnujete svou pozornost i těmto drobným, na první pohled bezvýznamným, detailům. 

V následující části uvedeme několik postřehů k tomu, jak spravovat nastavení kategorií a produktů.

Kratky_popis_produktu

Kategorie

  • Popis v side baru by měl být krátký – je vhodné zamyslet se nad úpravou popisu v bočním panelu. Tento by měl být krátký a výstižný. Při nadměrné délce může dojít k tomu, že posune filtraci. Zvažte tedy, zda je nezbytné věnovat se na tomto místě detailům, které by bylo vhodnější uvést v podrobném popise produktů. 
  • Krátký popis produktů by měl být krátký – jak už hlásá název samotný, ani krátký popis není místem, kde bylo vhodné se rozvášňovat nad detaily. Často se lze setkat s případy, že krátký popis začíná stejnou větou, upozorňuje na více produktů a nebo není vyplněný. Všechny tyto možnosti mohou vést k tomu, že se váš výpis stane nekonzistentním. Prezentace vašich produktů díky tomu nebude tak perfektní, jak byste si představovali. I když je každý e-shop jedinečný a rozdílný, je přesto vhodné věnovat pozornost celkovému vizuálnímu dojmu, kterým chcete své klienty zaujmout. 
  • Kód – rušivým prvkem na vašich stránkách může být i zobrazení kódu daného produktu. Zde je však zapotřebí brát v úvahu jeho důležitost pro vaše potřeby. Záleží na tom, jaké jsou specifikace vašeho e-shopu a jeho zobrazení byste měli zvážit na základě individuálních faktorů. 

Produkty

  • Pomocí vhodného nastavení zobrazení variant můžete svým klientům usnadnit výběr mezi danými produkty. Shoptet nabízí různé možnosti zobrazení a je jen na vašem uvážení, kterou využijete. Neexistuje zde žádné univerzální pravidlo, které by toto určovalo. Až už zvolíte tabulkovou formu náhledu, či jednoduchý přehled, nešlápnete vedle. K různým produktům se mohou hodit různé druhy zobrazení. Vyberte si tedy to, které nejvíce odpovídá charakteru vašeho zboží. 

Níže následují tři obrázky s nejběžnějšími tipy náhledů variant, a to jednoduchý a tabulkový náhled variant, a varianty rozdělené. 

Varianty_jednoduche
Varianty_rozdelene
Varianty_tabulkove

  • Možnosti dopravy – tento oddíl vám umožňuje nabídnout klientům informaci o předpokládaném doručení daného produktu. Jako prodejce můžete využít nastavení dodacích lhůt a nabízet tak zákazníkům výhody rychlého doručení. Toto může být atraktivní zejména v průběhu vánoční sezóny. Uvedené dodací lhůty je však nezbytné vyplňovat pravdivě a především striktně dodržovat dané termíny doručení. A to proto, aby se zákazníci mohli spolehnout na to, že jim objednané zboží bude doručeno včas. 
  • Dostupnost – není snad ani třeba dodávat, že údaje o dostupnosti vámi nabízeného zboží by měly být nejen transparentní, ale především aktuální a pravdivé. Zkontrolujte si, že máte vyplněné všechny údaje týkající se skladových zásob a že tyto jsou aktuální a korespondují se situací na vašem skladě. Zákazníci ocení, budou-li mít jasný přehled o tom, co od vás mohou očekávat. 

Více informací o drobných detailech, které váš e-shop dokáží vyladit a díky nimž vyniknete nad svou konkurencí, si probereme v našem dalším blogovém článku. Nepropásněte jej!

NOVÉ ČLÁNKY ROVNOU DO VAŠÍ SCHRÁNKY

Přihlaste se k odběru novinek a jednou za čas vám pošleme TOP výběr článků.

Odesláním souhlasíte se zásadami ochrany soukromí a se zasíláním obchodních sdělení.

Také jsme napsali