Tvorba e-shopů a webů

Tvorba e-shopů a webů

Vytvoříme vám e-shop nebo webové stránky, na který se budou vaší zákazníci rádi vracet.

Výkonnostní marketing

Výkonnostní marketing

Oslovíme relevantní publikum napříč internetem a pomůžeme najít cestu vaším zákazníkům zpět na váš web.

SEO & Copywriting

SEO & Copywriting

Pomůžeme vám na web dostat relevantní obsah tak, ať ho milují vaší zákazníci, ale i vyhledávače.

E-mail marketing

E-mail marketing

Nastavíme kampaně, které budou vydělávat za vás a pomůžeme vám nejlevnější e-commerce nástroj zapojit.

Všechny služby

Obsahový marketing – oč se jedná? 4. část

ProfilphotoM
Obsahový marketing a formy jeho propagace

V našem dnešním a posledním článku, který věnujeme tématu obsahového marketingu, se spolu podíváme na nejvhodnější formy jeho propagace. Dále pak také na to, jakým způsobem si můžete ověřit, zda vámi vytvořený obsah je hodnotný, či nikoliv.

Jak připravený obsah propagovat

A je to tady! Obsah pro váš web máte připravený, doslova vypiplaný do posledního detailu.. Ale co dělat teď? Jak ho dostat do povědomí uživatelů internetu?

Bylo by chybou myslet si, že se váš obsah po síti rozšíří jen tak, sám od sebe. Opak je pravdou! O to, aby se dostal k vašim zákazníkům, či potencionálním klientům, o to se musíte postarat jen a jen vy sami! Aby o váš skvělý článek, dokonalé video nebo trefný status na Facebooku někdo alespoň okem zavadil, musíte jej prostě a jednoduše propagovat. 

Tou dobrou zprávou je, že tato propagace není zas až tak moc složitá. Níže se spolu podíváme na ty nejosvědčenější metody.

SEO berte v potaz pro úspěšnou propagaci svého obsahu

Základům SEO pro copywritery jsme se věnovali v jednom za našich předešlých článků, který si určitě můžete na našem blogu přečíst.

Proto zde jen lehce vypíchneme pár nejdůležitějších bodů. Tomu aby se váš článek dostal k vašim klientům mu vytvořte dokonalý titulek a poutavý meta popisek. Vaše video taktéž opatřete poutavým nadpisem. U nahraných obrázků si zkontrolujte, že jste vyplnili alternativní text a svůj obsah vždy strukturujte. Taktéž se ujistěte, že jste povolili indexaci – tedy to, že se roboti internetových vyhledávačů dostanou k vašemu obsahu. 

Vnitřní odkazy na vašich stránkách

Pokud jste sepsali skvělý článek a chcete jej dostat blíže k vašim klientům, můžete si pomoci i tak, že na daný obsah budete odkazovat z různých míst na vašich webových stránkách

Máte například detailně propracovanou sekci FAQ? Dejte si tu práci a umístěte na své stránky odkaz na tyto často kladené otázky na všech vhodných místech a tam, kde se o ní budete zmiňovat. Proč klientům trochu neusnadnit jejich hledání?

Pokud na to máte odvahu, zkuste použít i některé z pokročilejších marketingových nástrojů, například vyskakovací okno s odkazem do FAQ pro ty lidi, kteří se na vaší stránce zdrží déle, než například nějakých 5 minut, což by mohlo značit, že tápou a něco marně hledají. Možností je nespočet a určitě vás napadne i něco dalšího. 

Sociální sítě – dokonalý způsob propagace vašeho obsahu

Odkázat na váš nový blogový článek ze sociálních sítí? Není nic jednoduššího!

Nebo pomocí programu Business Manageru ve Správci reklam nastavte požadovaou formu vaší propagace. Pokud svou reklamu správně zacílíte, za pár stovek oslovíte klidně i tisíce klientů a i kdyby se jen několik z nich stalo vašimi zákazníky, určitě se vám to vyplatí. 

Svůj obsah postujte i na ostatních sociálních sítích, jako jsou Twitter, LinkedIn, Instagram, či Pinteres, prostě kamkoliv, kde to jde. A neostýchejte se jej publikovat i opakovaně, v rozmezí několika dnů. Opakovanými publikacemi nic nezkazíte, lidé nemusí ihned zachytit váš první post v záplavě příspěvků od nejrůznějších stránek, které sledují. Při opakované publikaci třeba svůj post malinko poupravte a je to.

PPC reklamy – forma propagace vašeho obsahu od profesionálů

Pakliže svému obsahu opravdu věříte, nebojte se zkusit i PPC reklamy. Při jejich vytváření vám pomohou specialisté, kteří se jejich tvorbou zabývají. Při jejich tvorbě je vhodné využít tzv. longtailová klíčová slova

Určitě není jejich cílem dostat váš obsah ihned ke všem klientům. Naopak jej jen chcete nabídnout těm, u nichž je nějaká šance, že by se dříve, či později, mohli stát vašimi zákazníky. 

E-mailing – jednoduchá forma propagace pro obsahový marketing

Klienti, které máte uložené ve vaší emailové databázi, dozajista ocení, pokud jim od vás přijde i něco jiného, než pouhopouhá obchodní sdělení. Odlište se od své konkurence a pošlete jim například něco lehce poučného. Trochu je vzdělejte. A nebo je jen pobavte. Každý se občas potřebuje trochu odreagovat a pousmát se, či si jen přečíst pár milých slov. 

Stejně tak jako u obchodních sdělení svou databázi ale segmentujte. Věřte, že klienta, jenž u vás zakoupil krmivo pro svého psa, určitě nebude zajímat studie o tom, jak vyrábíte krmivo pro kočky. 

Linkbuilding – méně známé forma propagace obsahového marketingu

Pokud jste sepsali opravdu kvalitní obsah, nebojte se a oslovte odborné portály, blogery či dokonce menší média a pokuste se s nimi navázat spolupráci. Ano, většina vám nejspíš ani neodpoví, ale pár z nich ano. Ti, jenž se ozvou, budou pravděpodobně považovat nekřesťanské peníze za spolupráci, ale možná se najde pár, které natolik svým obsahem nadchnete, že o vás napíší nebo vás dokonce i doporučí!

Vy nejen že tak získáte důležitou zpětnou vazbu, ale i příliv relevantních návštěv. Už chápete, proč je kvalita vašeho obsahu natolik důležitá? Na špatný, balastový obsah vám prostě nikdo odkazovat nebude. 

 

Obsahový marketing a formy jeho propagace - základem je SEO

 

 

Guestposting – snadná forma propagace

Jedná se o poměrně nenápadnou formu propagace, která spočívá v tom, že vy pro někoho vytvoříte obsah a na jeho konci odkážete na svůj článek, video, či e-book, který jste na dané téma již vytvořili pro svůj web. 

Například nabídněte prodejci krmiv článek o krmivech, které prodává. Použijte v něm část informací z obsahu, který máte na webu a na zbytek pak v závěru odkažte: že se klienti dozví více například ve vašem e-booku. Mimo jiné tím posílíte svou pozici odborníka v daném oboru.

Linkbaiting – ideální propagace obsahového marketingu

Tato SEO technika spočívá v tom, že lidé sami odkazují na obsah, který jste vytvořili. Sami ho sdílejí dále, aniž byste je k tomu vy jakýmkoliv způsobem povzbuzovali, či naváděli. Aby se tak stalo, musí být váš obsah prostě jedinečný. (ano, opět jsme u toho, jak je důležité, aby byl váš obsah ten nejlepší).

Tento druh propagace je splněným snem každého tvůrce webového obsahu. Není úžasné jen sedět a dívat se, jak lidé vás obsah čtou, komentují, sdílejí, mluví o něm a vy pro to nemusíte hnout ani prstem? 

Způsoby měření úspěšnosti obsahu vašeho webu

Nyní se dostáváme k tomu, jak zjistit, zda vaši cílovou skupinu vámi vytvořený obsah zajímá, či nikoliv

Každý publikovaný článek, video, obrázek nebo i status, email, či e-book – jednoduše vše, co publikujete je zapotřebí měřit. Měřte počty zhlédnutí vašich videí, počet rozkliknutí, stažení, sdílení, počty komentářů a v neposlední řadě i počty objednávek vašich klientů

Jedině tak zjistíte, jestli má smysl pokračovat v rozjeté práci, v tom jak vše děláte, a nebo je naopak čas na změnu, na to vrhnout se jiným směrem. 

Jak tedy měřit?

Analýza návštěvníků vašeho webu

Obsahový marketing, o němž zde celou dobu mluvíme, má za účel zvyšovat návštěvnost a ziskovost vašeho webu. Pokud se tak neděje, je něco špatně. 

Pomocí Google Analytics dokážete změřit například průměrnou dobu, kterou klient stráví na dané stránce, míru okamžitého spuštění, či to, kolik stránek si prohlédl během jedné návštěvy. Tyto informace ale nepřeceňujte. Jednak zkreslují a o kvalitě obsahu toho zas tak moc nevypovídají. 

Pokud si totiž návštěvník vašeho webu přečte článek, uloží si jej do oblíbených a stránku zavře, z pohledu Analytics je to špatně. Na vašem webu zhlédl jen jednu stránku a ihned odešel. Realita je ale přesně opačná – uložil si odkaz na váš článek, tudíž je pro něj obsah relevantní. Jinak řečeno jste u něj uspěli!

Co tedy sledovat? Zaměřte se spíše na jiné skutečnosti, jako jsou:

  • organická návštěvnost webu
  • zdroje návštěvnosti a konverzí
  • návštěvnost stránek s obsahem, například blogu, a jaký je jeho podíl na celkové návštěvnosti vašeho webu
  • vstupní stránky webu
  • heat mapy
  • počet vracejících se návštěv a opakující se nákupy
  • profit index a mnoho dalších.

Sledujte sociální dopad

Pod tímto termínem najdete jednoduše ty příjemné věci, jako jsou like, komentáře, sdílení, pochvaly, zpětné odkazy, či srdíčka a mnoho dalších věcí. 

Zde byste měli sledovat především:

  • dosah – ke komu a jakými kanály se váš obsah dostal
  • míru zapojení, tedy to kolik jste obdrželi lajků, sdílení, komentářů, sledujících, či udělených hodnocení
  • vliv na vaši reputaci – sem patří zpětné odkazy na blozích, článcích, či nejrůznějších diskuzích. Toto můžete sledovat například pomocí Google Alerts.

Obsahový marketing a formy jeho propagace

Analyzujte i dopad na SEO

Internetové vyhledávače doslova milují kvalitní obsah. Je-li váš obsah kvalitní, mělo by se to projevit. Kontrolujte si v Google Search Console průměrnou pozici svého webu ve vyhledávání a počet zpětných odkazů.

Ověřujte si i v Google Analytics, jestli vám roste přímá a organická návštěvnost. A především sledujte, jestli vám tito noví návštěvníci přináší i peněžitý zisk.

Porovnat se dá i délka nákupního rozhodování

Jistě jste už slyšeli a víte o tom, že opravdu jen málokterý zákazník, který přijde na váš web, nakoupí na první dobrou. Naopak, zákaznící váhají, rozmýšlejí se, zda váš produkt opravdu chtějí a potřebují. Poté se rozhodují, zda si jej opravdu pořídí od vás a ne u konkurence. 

Mezi jejich první návštěvou a finálním nákupem mnohdy uběhnou dny, týdny, ne-li i celé měsíce, podle toho, co konkrétně prodáváte. U spotřebního zboží trvá rozhodování pár hodin, či dnů. Než si však někdo objedná například nový gauč za 50 000 Kč, může se klidně rozhodovat i několik měsíců, než své peníze utratí. S trochou štěstí se tak stane právě u vás. 

Dobrý obsahový marketing tuto dobu rozhodování u zákazníků zkracuje. Pokud mu poskytnete kompletní informace o výrobku, tedy naprosto dokonalý popisek, recenze, perfektní produktové fotografie a videa, a zvládnete v něm vzbudit pocit, že jste autoritou ve svém oboru, nebude se svým nákupem otálet tak dlouhou dobu.

Délka nákupního rozhodování se dá měřit v Google Analytics, avšak s jejich vyhodnocováním začněte nejdříve až po půl roce. Content marketing je během na dlouhou trať.

Konverze, o ně tu jde

I když se tak neděje přímou cestou, cílem obsahového marketingu je zvýšit váš prodej! Jde tu hlavně o objednávky, poptávky, rezervace. Jednoduše prostě o peníze. 

Také zde platí, že s vyhodnocováním konverzí je vhodné počkat alespoň půl roku. Ideálně i celý rok. Záleží na tom, s jakou intenzitou se content marketingu věnujete. 

Kromě hlavních konverzí, tedy objednávek, je určitě vhodné sledovat i takzvané dílčí konverze. Sem se řadí například právě přečtení článku, stažení e-booku, zhlédnutí videa, či otevření vámi zaslaného emailu. Mezi dílčí konverze lze řadit i vyplnění ankety nebo počet získaných emailových adres. 

Mimo počtu konverzí je určitě vhodné sledovat i jejich relevantnost. Je určitě rozdíl, když vám z deseti poptávek vyjde jen jedna, nebo třeba i čtyři. 

Pár slov závěrem

V tomto našem článku, který, jak sami uznáváme, je poměrně dlouhý, jsme se vám pokusili přiblížit, co vše je obsahem content marketingu. Jelikož toto téma je opravdu obsáhlé, raději jsme ho pro vás rozdělili do několika částí.

Pojďme si tedy jen v několika bodech shrnout to nejdůležitější:

  • Tvořte opravdu hodnotný obsah.
  • Použijte jak psané, tak i mluvené slovo a nebojte se ani obrázků a emotikonů. 
  • Vše si dokonale naplánujte a promyslete. Kdo bude co tvořit a pro koho to bude tvořit.
  • Váš obsah musí dobře vypadat. Využijte služeb grafiků, střihačů, či kohokoliv bude potřeba.
  • Svůj obsah propagujte, nenechte jej upadnout v zapomnění.
  • Vše měřte a vyhodnocujte.

Obsahový marketing je běh na dlouhou trať a výsledky se projeví nejdříve za několik měsíců. Dobrý obsahový marketing vás bude stát spoustu času a také i dost peněz. Nyní ale víte, jak na to, tak neváhejte. Až se díky němu stanete autoritou ve vašem oboru, vše se vám několikanásobně vrátí. 

Pokud si přesto sami nevíte rady, neváhejte a obraťte se na nás, rádi vám připravíme kvalitní obsah pro váš web. 



NOVÉ ČLÁNKY ROVNOU DO VAŠÍ SCHRÁNKY

Přihlaste se k odběru novinek a jednou za čas vám pošleme TOP výběr článků.

Odesláním souhlasíte se zásadami ochrany soukromí a se zasíláním obchodních sdělení.

Také jsme napsali