Tvorba e-shopů a webů

Tvorba e-shopů a webů

Vytvoříme vám e-shop nebo webové stránky, na který se budou vaší zákazníci rádi vracet.

Výkonnostní marketing

Výkonnostní marketing

Oslovíme relevantní publikum napříč internetem a pomůžeme najít cestu vaším zákazníkům zpět na váš web.

SEO & Copywriting

SEO & Copywriting

Pomůžeme vám na web dostat relevantní obsah tak, ať ho milují vaší zákazníci, ale i vyhledávače.

E-mail marketing

E-mail marketing

Nastavíme kampaně, které budou vydělávat za vás a pomůžeme vám nejlevnější e-commerce nástroj zapojit.

Všechny služby

Popisky produktů, které prodávají

ProfilphotoM
Popisky produktů, které prodávají

Co je vlastně popisek produktu?

Nejprve si ujasněme, k čemu vlastně takový produktový popisek slouží. Je to část stránky, který pomáhá s prodejem daného produktu. Právě zde se potencionální zákazník rozhoduje o tom, zda si daný výrobek koupí či nikoliv a na vás je, abyste ho k tomu motivovali, poskytli mu dostatek relevantních informací.

Ve zkratce byste zde měli zákazníkům sdělit, proč právě váš produkt je ten nejlepší, že nejdokonaleji uspokojí jejich potřeby a proč by si jej měli koupit, a že by tak měli udělat právě u vás.

Popisek produktu na webových stránkách zastává funkci, kterou v kamenném obchodě plní prodavač. Musí tedy zákazníkovi sdělit vše, co potřebuje o daném produktu vědět, aby se ten pak mohl správně rozhodnout ke koupi.

 

Jak by měl popisek vypadat?

Popisek produktu by neměl zákazníka zahltit zbytečnými informacemi, nudit ho. Příliš obsáhlé popisky produktů nikdo číst nebude. Doporučuje se používat jednoduché věty, strukturovat, používat odrážky či číslování. Je vhodné vytvořit si strukturu popisku. Měla by určitě obsahovat název produktu, hlavní popis, cenu a pak popis klíčových vlastností.

Záleží také na tom, co prodáváme. U obyčejného trička je zbytečné dlouhosáhle se rozepisovat nad barvou a materiálem látky, avšak například u elektrospotřebičů je naopak potřeba podat všechny relevantní informace.

 

Pro koho popisky píšeme?

Dalším podstatným krokem, než se pustíte do vytváření popisku produktu, je určení cílové kategorie zákazníků. Popisek, potažmo celý web či článek, by se měl nést ve stejném duchu, ve kterém se k zákazníkovi obracíte. Je třeba si ujasnit, kdo budou naši zákazníci a obrátit se na ně příslušným stylem. Prostě tak, aby vám rozuměli.

Jiný styl budeme používat pro bonitní klienty, odlišný pro odborníky v dané oblasti, atd.

Také je nezbytné uvědomit si, že naše popisky mohou číst jak odborníci, tak i laikové. Pro odborníky jsou zkratky a technické termíny běžné, ovšem laikům nic neřeknou. Proto je nejvhodnější daný termín či zkratku při první příležitosti vysvětlit, ať už do závorky, či proklikem. Pak můžete daný termín bez obav používat dále.

 

Popis produktů

Klíčová slova

Je také vhodné využít takzvaná klíčová slova. To jsou ty výrazy, které zákazník, hledající na internetu, použije při vyhledávání požadovaného produktu. Je ideální udělat si analýzu klíčových slov a pak je v popisku daného produktu použít. S jejich používáním to ale není nutné přehánět. Na jeden produkt stačí tři až pět klíčových slov a každé z nich stačí použít jen jednou.

 

To důležité patří na začátek

Teď, když máme jasno v základech, pojďte se podívat blíže na psaní samotné. Jak hlásá nadpis, to nejdůležitější by se mělo objevit na prvním místě. Při psaní produktového popisku máte totiž pouze pár vteřin na to, abyste přitáhli pozornost zákazníka! Proto to potřebné sdělte hned.

 

Píšeme pro lidi

Také je potřeba uvědomit si, že přesto že pro internetové vyhledávače jsou velmi důležitá klíčová slova, píšete pro člověka a ne pro robotické vyhledávače. Je tedy určitě vhodné použít klíčová slova, ale ne za cenu neúplnosti či nesmyslnosti popisku. Přeci jen vytváříte popisky pro lidi.

 

Vytváříme poutavé popisky

Je také vhodné vyhnout se nezáživnému seznamu vlastností daného výrobku. Zákazníky mnohem více osloví, když jim nabídnete “příběhy”. Například místo “nepromokavá bunda” můžete napsat “pocit sucha a pohodlí i za nejhustšího deště”.

 

Emoce

Výše zmíněné nás posouvá k dalšímu bodu a to jsou emoce. Je určitě vhodné vyvolat u zákazníka ty správné emoce, aby si k produktu vytvořil kladný, citový vztah. Jakmile bude mít pocit, že produkt potřebuje, koupí si jej a máte vyhráno.

 

Popis produktů

Práce s časem

Také je důležité rozvrhnout si i při psaní popisku svůj čas. Tedy to, kolik času chceme každému z nich věnovat. Logicky u produktu za pár korun, který se prodává sám jen díky své nízké ceně, není potřeba vymýšlet sáhodlouhé popisky a věnovat mu přespříliš času. Naopak u dražších produktů za tisíce, či desetitisíce, tam už se vyplatí investovat čas do opravdu poutavého, a všechny potřebné informace obsahujícího, popisku.

 

I fotky prodávají

Nedílnou součástí popisku jsou i fotografie produktu. Obecně platí: čím lepší fotografie, tím větší šance na prodej. Zákazníci se před koupí produktu chtějí ujistit o správnosti své volby a fotografie jim nahrazuje možnost si zboží “osahat”. Čím více fotografií a čím více detailů, tím lépe. Jen pozor na velikost fotografii, aby nedošlo ke zpomalení načítání stránky. Dobře optimalizované produktové fotografie vám pomohou zachránit mnoho netrpělivých zákazníků.

 

Opakování, opakování..

Dalším často řešeným problémem při psaní produktových popisků je, zda opakovat informace, které jsou zjevné z názvu zboží, z fotografií a podobně. Obecná odpověď na toto není, je to vždy individuální. Například v situaci, kdy nemáme více informací, je určitě možné danou skutečnost zopakovat i v textu popisku. Místo obecné informace o váze lze například uvést: “váha je výrazně nižší než průměrná váha srovnatelných konkurenčních výrobků”.

 

Popisek, který prodává

V dnešní době existují statisíce eshopů a je potřeba napsat takový popisek, který se od ostatních bude lišit. K tomu by mohlo pomoci, že vyzdvihneme to, čím se daný výrobek odlišuje od ostatních ze své kategorie. Například u nové řady chytrých náramků se určitě hodí zdůraznit, v čem je tento chytrý náramek lepší než jeho předchozí model a proč by si ho tím pádem měl zákazník koupit.

NOVÉ ČLÁNKY ROVNOU DO VAŠÍ SCHRÁNKY

Přihlaste se k odběru novinek a jednou za čas vám pošleme TOP výběr článků.

Odesláním souhlasíte se zásadami ochrany soukromí a se zasíláním obchodních sdělení.

Také jsme napsali