Tvorba e-shopů a webů

Tvorba e-shopů a webů

Vytvoříme vám e-shop nebo webové stránky, na který se budou vaší zákazníci rádi vracet.

Výkonnostní marketing

Výkonnostní marketing

Oslovíme relevantní publikum napříč internetem a pomůžeme najít cestu vaším zákazníkům zpět na váš web.

SEO & Copywriting

SEO & Copywriting

Pomůžeme vám na web dostat relevantní obsah tak, ať ho milují vaší zákazníci, ale i vyhledávače.

E-mail marketing

E-mail marketing

Nastavíme kampaně, které budou vydělávat za vás a pomůžeme vám nejlevnější e-commerce nástroj zapojit.

Všechny služby

Novinky v marketingu 2: trendy pro rok 2024

ProfilphotoM
personalizovana_videa_novy_trend_marketingu

Sledování marketingových trendů je jednou z nejdůležitějších věcí, které budete muset dělat, pokud se chcete udržet ve hře. Pokud vás nemá konkurence úplně převálcovat a pokud nechcete přijít o své klienty, měli byste mít přehled o tom, co se děje. Sledujte, jaké jsou aktuální zájmy spotřebitelů a zákazníků a tyto jejich zájmy a potřeby se snažte naplňovat. 

Co vše tedy klienty zajímá? A co může ovlivňovat jejich smýšlení a především pak jejich nákupní chování? Pojďme se spolu podívat na to, čemu byste se v marketingu měli věnovat, aby vaši zákazníci u vás našli to, co potřebují a nemuseli to hledat jinde.

 

Trend udržitelnosti, spojený s etickým chováním

Byť se to na první pohled může zdát jako banalita, vězte, že opak je pravdou. Stále více a více lidí se začíná zajímat o téma udržitelnosti produktů. Též je zajímá etický kodex výroby a vše, co je s touto tématikou spojené. Tento trend se tedy dostává do popředí zájmu a nutně se tedy musí projevit i v marketingové oblasti. 

 

Předběhněte konkurenci

Pokud chtějí být firmy úspěšné a prorazit mezi konkurencí, měli by ve své marketingové strategii zohlednit téma udržitelnosti a etiky. Tyto témata zajímají především mladší generaci. Jejich zájem je vyvolán globálními výzvami, jako je změna klimatu, apod. Stále více a více značek, a to nejen leadeři ve svých oborech, se začíná o tato témata zajímat. Dávají tím spotřebitelům jasně najevo svůj kladný postoj k této problematice. Díky tomu si zajišťují jejich věrnost a náklonnost do budoucna

 

Ne jen mladší generace

Nejen mladí lidé, kteří se snaží o moderní a plnohodnotný život, chtějí alespoň nepatrným způsobem přispět k záchraně naší planety. Toto téma je vlastní především mladší generaci. Starší lidé, kteří byli jistým způsobem vychováni, se k těmto otázkám mnohdy staví pozitivně. Pokud jsou ale omezeni na svém pohodlí, v takovém případě se o udržitelnost přestanou zajímat. 

Také můžeme sledovat to, že se zvyšuje vliv influencerů. Obdobně jako když nějaká celebrita spojí své jméno s danou značkou v reklamní kampani, tak firmy mohou využít služeb influencerů, kteří budou jejich značku doporučovat. Je potřeba dát těmto influencerům jasné instrukce a v jejich rámci jim ponechat volnost. 

 

tema_udrzitelnosti_v_marketingu

.

Trend personalizace reklamy

Personalizace, a to nejen v oblasti reklamy, je tu již delší dobu. Dosud však byla tato personalizace prováděna a zakládána především na obecném mapování. Jak je to myšleno? Nastane podzim, začne deštivé období a všude se najednou, jako příslovečné houby po dešti, vynoří reklamy na nepromokavé oblečení, apod. 

Reklama na míru

Nyní však přichází éra personalizace reklamy na míru každému jednotlivému zákazníkovi. Spočívá tom, předat zákazníkovi takové reklamní sdělení, o které se v danou chvíli zajímá, které chce a potřebuje a představit mu v něm svůj konkrétní produkt nebo službu. Tato reálná personalizace už probíhá a dle předpokladů by měla v roce 2024 nabrat na svém tempu. 

Efektivním způsobem pro ni je sdílení dat, které si budou poskytovat prodejci a reklamní média. Díky němu mohou dosáhnout toho, že se zamezí plýtvání a budou tak moci lépe zdůvodnit své marketingové výdaje. Zároveň tím také zajistí jejich návratnost. 

Cílené zážitky

Dnešní uživatelé navíc již očekávají zážitky doslova “šité na míru”. Značky mají k dispozici nepřeberné množství dat z různých zdrojů (sociální sítě, webové stránky nebo i kamenné obchody). Tyto informace mohou analyzovat a vytvořit tak vysoce personalizované marketingové strategie. Jejich obsah, doporučení produktů a i reklamy samotné budou personalizované každému jednotlivému spotřebiteli na míru. S rozvojem strojového učení se tyto strategie budou dále rozvíjet a masový marketing se záhy stane zastaralým. 

Dalším trendem bude zapojení zákazníků

Digitální svět je přeplněn neskutečným množstvím podnětů. Tradiční obsahové strategie se mohou stát statickými a ne zcela funkčními. Cestou, jak obohatit váš obsah a učinit jej opět zajímavým a v neposlední řadě tak zvýšit i kýžené konverze, může být pro rok 2024 zapojení klientů do jeho tvorby

Interaktivní obsah vašim klientům poskytne hlubší a angažovanější zážitek. Dalším velmi výrazným kladem bude to, že tak přimějete zákazníky k tomu, aby na vašich webových stránkách strávili mnohem více svého času. Jejich odpovědi pak mohou vést k tomu, že lépe porozumíte jejich potřebám. A to je přesně to, co potřebujete, abyste jim mohli nabídnou služby a výrobky na míru. 

Níže přinášíme několik tipů, jak zapojit vaše klienty do tvorby vašeho webového obsahu. Jsou jimi:

  • Nejrůznější druhy kvízů a anket – jedná se o jeden z nejpopulárnějších způsobů zapojení klientů. Nabídnou nejen zábavu, ale především se stanou neocenitelným zdrojem informací o klientských preferencích a způsobu nakupování. 
  • Různé druhy interaktivní infografiky – podtrhují význam tradičních infografik, kdy poskytují uživatelům možnost prozkoumat daná data dle svých preferencí a svého výběru a umožňují tak hlubší porozumění danému tématu.
  • Virtuální prohlídky – umožní zákazníkům realistický pohled na prodávané produkty a služby, a to nejen v oblasti prodeje nemovitosti nebo v cestovním ruchu. Můžete si například z pohodlí svého domova prohlédnou vybraný dům, či hotel.
  • Online kalkulačky a jiné nástroje – například kalkulačky hypotéčních úvěrů a mnohé další, které poskytují zákazníkům okamžité výsledky na základě jejich vstupů. Tyto nástroje jsou něčím, co jim výrazně pomáhá v nákupním rozhodování. 
  • Různá personalizovaná videa – jsou ta, která se mění podle chování nebo vstupu daného uživatele a která mohou poskytnout cílený a neopakovatelný zážitek. Tato videa mohou výrazně zvyšovat pravděpodobnost konverzí. 

UGC obsah

Tento druh obsahu na vašem webu se také nazývá UGC obsah. Jedná se o zkratku z anglických slov User Generated Content, tedy obsah, který je generován uživateli. Podle průzkumů jsou uživatelské recenze a reference tím, co dodá vašemu produktu na důvěře. Nejedná se o spolupráci s influencery, nýbrž o prostý obsah od vašich uživatelů, ať už recenze formou textu, videí nebo fotografií od spokojených klientů. 

virtualni_realita_novy_trend_marketingu

Krátká videa jako další trend pro následující rok

Videoreklama a nejvíce pak krátká videa, jsou v reklamě využívána i dnes a podle mnohých odborníků jejich význam v následujícím roce ještě výrazně vzroste. Video má jednoduše mnohem vyšší dopad než běžné textové reklamy, nebo bannery.

Dalším důvodem, proč budou nabývat na významu, jsou sociální sítě. Sociální platformy jako jsou Facebook, Instagram nebo TikTok budou stále více a více podporovat videa a jejich využití k reklamním účelům. Nezapomínejte tedy na svůj instagramový účet pravidelně přispívat kvalitním videoobsahem, abyste se s jeho pomoci výrazně odlišili od své konkurence. 

Video marketing není žádnou novinkou, avšak jeho dominance byla umocněna nástupem platforem, které se na videa specializují, jako je již výše uvedený TikTok, YouTube Shorts a mnoho dalších. Přestože videa jsou poměrně rychle pomíjivá, jsou vizuálně dostatečně poutavá skvěle ladí s klesající pozorností aktuálního publika. Krátká videa jsou využívána nejen k samotné reklamě, ale značky pomocí nich vyprávějí i své příběhy. Můžete s jejich pomocí uvádět novinky na trh, nebo jich využívat pro recenze od zákazníků. Pomocí těchto krátkých videí můžete své klienty také i vzdělávat, či jim poskytnou návody k obsluze vašich produktů. 

Závěrem

V předchozím článku o novinkách v oblasti marketingu jsme se věnovali umělé inteligenci, která je aktuálně na vzestupu. Přečtěte si náš článek a dozvíte se, proč byste se ji měli naučit používat. 

V tomto článku jsme se probrali některé z trendů, které budou v příštím roce hýbat oblastí marketingu. Máme pro vás připravené pokračování našeho článku, kde se dozvíte ještě další zajímavosti. Nezmeškejte ho.

NOVÉ ČLÁNKY ROVNOU DO VAŠÍ SCHRÁNKY

Přihlaste se k odběru novinek a jednou za čas vám pošleme TOP výběr článků.

Odesláním souhlasíte se zásadami ochrany soukromí a se zasíláním obchodních sdělení.

Také jsme napsali