Tvorba e-shopů a webů

Tvorba e-shopů a webů

Vytvoříme vám e-shop nebo webové stránky, na který se budou vaší zákazníci rádi vracet.

Výkonnostní marketing

Výkonnostní marketing

Oslovíme relevantní publikum napříč internetem a pomůžeme najít cestu vaším zákazníkům zpět na váš web.

SEO & Copywriting

SEO & Copywriting

Pomůžeme vám na web dostat relevantní obsah tak, ať ho milují vaší zákazníci, ale i vyhledávače.

E-mail marketing

E-mail marketing

Nastavíme kampaně, které budou vydělávat za vás a pomůžeme vám nejlevnější e-commerce nástroj zapojit.

Všechny služby

Další trendy v marketingu pro rok 2024

ProfilphotoM
vitualni_realita_trend_v_marketingu

V našem předchozím článku jsme pro vás sepsali marketingové trendy, kolem nichž se bude marketing v následujícím roce, tedy v roce 2024, otáčet. Mluvili jsme o důležitosti udržitelnosti, personalizace reklamy, či o zapojení uživatelů do vytváření obsahu. Nyní se společně podíváme na další trendy a oblasti, které se nám již do předchozího článku nevešly. 

Virtuální a rozšířená realita

Dále se vzestupu těší i virtuální nebo rozšířená realita, která jde vpřed poměrně velkými kroky a již dávno není záležitostí jen leaderů na trhu a velkých, globálně známých značek. Tyto technologie se stávají čím dál více dostupnější a poskytují dokonalé možnosti on-line i offline zážitků. 

Ať už se bude jednat o virtuální prohlídku showroomu nebo jen aplikaci, pomocí níž si zákazník může vizualizovat, jak by se daný nábytek hodil do jeho pokoje, má tato technologie neomezené možnosti a přínosy pro klienty. Využívá ji například Alza, u níž přes virtuální realitu můžete zjistit, zda se vám daný produkt na vámi zvolené místo vejde, či nikoliv a stačí vám k tomu jen to, abyste na konkrétní místo namířili svůj chytrý telefon

budovani_identity_trend_v_marketingu

Mikromomenty a jejich síla

Co jsou to mikromomenty a v čem spočívá jejich význam? Jedná se o krátké okamžiky, kdy uživatelé obracejí svou pozornost k chytrému zařízení, aby si zjistili informace o nějakém produktu, podívali se na jeho cenu, či vlastnosti, aby se rozhodli kam jít, co dělat. Jsou to rozhodující okamžiky, které ovlivňují další nákupní chování klientů (zda se vydají osobně si něco pořídit, nebo si to koupí on-line, prostě, co budou dělat).

Mikromomenty můžeme rozdělit na následující druhy:

  1. Mikromoment s názvem “chci vědět” – to jsou ty okamžiky, kdy vyhledáváte informace, ale zatím nejste ve fází plánování nákupu (např.: jak často zalévat kaktus?).
  2. Mikromoment “chci jít” – když hledáte konkrétní místo, kam zajít, kam se chcete dostat (např.: kde je květinářství). 
  3. mikromomenty “chci dělat” – když hledáte informace o tom, jak něco udělat, obvykle v kontextu právě prováděné aktivity (např.: jak přesadit kaktus?)
  4. Mikromoment “chci koupit” – když jste připraveni k nákupu a pokoušíte se najít nejvhodnější místo, kde svůj nákup provedete (např.: kde je květinářství?). 

S tímto termínem poprvé přišel Google a sám jej definuje jako okamžik, kdy uživatel využije svého zařízení k tomu, aby cíleně uspokojil některou ze svých aktuálních potřeb. 

Využití mikromomentů v marketingu 

Mikromomenty lze využít i při vytváření marketingových strategií. Stačí jen sbírat a následně analyzovat data o tom, co vaši zákazníci vyhledávají pomocí vyhledávačů a jaké jsou jejich konkrétní dotazy. Poznáte tak jejich potřeby a pochopíte, o co se zajímají, co chtějí a potřebují. 

Vždy buďte připraveni aktualizovat svůj obsah na základě toho, jak se mění potřeby vašich klientů. Také je nezbytné ujistit se o tom, že vaše reklamy a veškerý obsah, který svým uživatelům nabízíte, je relevantní. A že jim nabízí přesné a rychlé odpovědi na jejich dotazy.

V neposlední řadě pak opět vše měřte a vyhodnocujte. Dejte si tu práci a všímejte si, jak v reálném čase vaši klienti reagují na vaše jednotlivé marketingové strategie. Tyto pak podle toho upravujte a přizpůsobujte tak, aby byli vašim klientům přesně na míru. 

Tyto mikromomenty jsou jedinečnými okamžiky, kdy oslovit klienty, kteří si právě hledají informace. Zaujměte je v tom okamžiku, který je k tomu naprosto nejvhodnější. Tím je přesně ten moment, kdy o danou informaci opravdu mají zájem

 

SEO_Hlasove_vstupy_trend_v_marketingu

 

Budování povědomí o značce

O budování brandu vaší společnosti jsme vám již říkali v našem článku jak brand buduje podnikání. V následujícím roce bude péče o vaši značku a snaha o to, aby se vaše značka dostala do povědomí zákazníků, klíčovým prvkem. Konkurence je totiž silná a abyste nad ní vynikli, musí být vaše značka snadno rozpoznatelná a zapamatovatelná.  

V současnosti stále více a více klientů nakupuje on-line a povědomí o značce nabývá důležitosti. Když vás zákazníci znají a důvěřují vám, je velmi pravděpodobné, že při nákupu upřednostní vaše produkty před těmi konkurenčními, tedy že si zvolí právě vás. Díky tomu se vám zvýší návratnost investic do marketingových strategií a zabezpečíte si dlouhodobý růst spolu se stabilitou na trhu

Snažte se tedy o kvalitní sdělení a správné zacílení vašeho obsahu. Proveďte si audit stávajícího obsahu, v případě potřeby jej aktualizujte. Zaměřte se také na další komunikační kanály a zjistěte, zda se na klienty vhodně obracíte například pomocí sociálních médií, PPC, PR, či kvalitního obsahového marketingu

Nepodceňujte sílu hlasu ani v době digitálních technologií

Dnešní doba je stále rychlejší a rychlejší a málokdo má čas něco datlovat do počítače. A to obzvláště v případě, že může využít svého hlasu. Lidé chtějí šetřit svůj čas a tak se místo psaní raději zeptají. Z toho vyplývá, že dalším trendem pro rok 2024 by mohl být nárůst hlasového vyhledávání

Toto ovšem bude mít dopad i na SEO. Optimalizace pro vyhledávače bude muset být adaptována i na otázky, jež budou v hlasové podobě. Jak tedy přizpůsobit SEO hlasovému vyhledávání? Tato optimalizace by se měla zaměřit na následující aspekty:

  • zaměření se na longtailová klíčová slova,
  • začlenění hovorového jazyka,
  • jasné odpovědi na otázky,
  • zajištění dohledatelnosti obsahu i v hlasové podobě.

Závěrem

Doufáme, že jsme vám v našich článcích alespoň trochu nastínili směr, kterým se bude marketing v následujícím roce ubírat. Co bude důležité a na co byste při plánování svých marketingových strategií měli rozhodně myslet. A také to, čím byste se měli zabývat a o co byste se měli zajímat. Nenechte si ujet vlak a jděte s dobou. Díky našemu článku již víte, jak to udělat!

Pokud byste přeci jen nad něčím váhali a potřebovali si ujasnit danou problematiku, neváhejte se na nás obrátit. Velmi rádi vám na vaše dotazy odpovíme a vše vám vysvětlíme. A bude nám potěšením vám pomoci i s tvorbou obsahu pro vaše webové stránky!

NOVÉ ČLÁNKY ROVNOU DO VAŠÍ SCHRÁNKY

Přihlaste se k odběru novinek a jednou za čas vám pošleme TOP výběr článků.

Odesláním souhlasíte se zásadami ochrany soukromí a se zasíláním obchodních sdělení.

Také jsme napsali