Tvorba e-shopů a webů

Tvorba e-shopů a webů

Vytvoříme vám e-shop nebo webové stránky, na který se budou vaší zákazníci rádi vracet.

Výkonnostní marketing

Výkonnostní marketing

Oslovíme relevantní publikum napříč internetem a pomůžeme najít cestu vaším zákazníkům zpět na váš web.

SEO & Copywriting

SEO & Copywriting

Pomůžeme vám na web dostat relevantní obsah tak, ať ho milují vaší zákazníci, ale i vyhledávače.

E-mail marketing

E-mail marketing

Nastavíme kampaně, které budou vydělávat za vás a pomůžeme vám nejlevnější e-commerce nástroj zapojit.

Všechny služby

Novinky pro rok 2024 v oblasti marketingu: AI

Maruš
Novinky_v_marketingu_AI

Marketing, a především marketing v on-line prostředí, se neustále vyvíjí. Pokud chcete být v tomto oboru úspěšní, je (kromě dalších záležitostí) zapotřebí dělat jednu důležitou věc. Tou je sledování marketingových trendů a aktivní vyhledávání novinek v této oblasti. Pokud se vám podaří držet krok s nejnovějšími trendy, můžete nad svou konkurencí získat značný náskok. 

Víme, že najít si čas na sledování novinek a trendů může být leckdy poměrně obtížné. A to proto, že v dnešní době pořád někam spěcháme, nebo máme na práci mnohem důležitější věci. Nicméně v okamžiku, kdy se dostanete do situace, že výsledky vašich marketingových kampaní začnou stagnovat, bude potřeba najít příčinu a najít si čas na sebevzdělávání se záhy stane prioritou.

Informace o marketingových trendech jsou důležité a rozhodně se nezapomínejte v této oblasti sebevzdělávat. Ať už budete sledovat blogy, podcasty, magazíny nebo další vámi preferované zdroje. 

Abychom vám situaci usnadnili, rozhodli jsme se sepsat blogové články o novinkách pro příští rok. V tomto prvním článku se budeme věnovat umělé inteligenci. 

 

Umělá inteligence

Umělá inteligence, která se též běžně označuje jako AI, což je zkratka anglických slov “artificial intelligence”, má poměrně mnoho definic. Můžete se setkat s popisem, že se jedná o vědní obor, či schopnost strojů napodobovat lidskou činnost, včetně myšlení. Ve své podstatě jsou všechny tyto definice správné. Pokud jde o obsahový marketing, je umělá inteligence “programem”, který má schopnost nastudovat si daný textový obsah a přepsat jej jinými slovy podle toho, jaké jí zadáte pokyny. Také vám ale dokáže připravit článek na vámi zvolené téma, dle vašeho zadání.

 

Pár slov o vzniku

V předchozích letech, tedy v roce 2022 a 2023 jsme mohli sledovat zavedení robotů, které jsou ovládány umělou inteligencí, a následně mnoha dalších nástrojů, vhodných pro podniky různých velikostí. Postupně je začalo využívat čím dál více z nás uživatelů, začali jsme o nich mluvit, diskutovat, sdělovat si navzájem své poznatky na nejrůznějších diskuzních fórech, workshopech, konferencích, apod. A AI se postupně stávala známější a známější. Dnes ji zná snad každý, jelikož mimo jiné toto téma proběhlo i v hlavních událostech různých televizních stanic. Lidé by se ji ve svém vlastním zájmu měli naučit používat. Nemusí to sice dělat, ale umět by to měli, především v případě, že se pohybují v oblastech, kde je využívána.

 

Revoluce ve tvorbě obsahu 

Pro běžné uživatele je jedním z nejznámějších produktů AI ChatGPT od společnosti OpenAI, který má na svědomí úplnou revoluci pokud jde o tvorbu obsahu. Důvodem je to, že pomocí něj dokážete vygenerovat poměrně velké množství obsahu a to při relativně nízkých nákladech, což jej dělá dostupným i pro firmy s menším rozpočtem.

 

Byť je ChatGPT aktuálně pravděpodobně nejznámější formou umělé inteligence, jsou zde i další nástroje, které vám s vytvářením obsahu mohou pomoci. Jsou jimi různé programy na generování videí, nebo například i generátory obrázku (jako je DALL-E). 

 

Umělou inteligenci využívají i chatboti

AI ovlivňuje marketing pochopitelně i dalšími způsoby a jedním z těch známějších je používání tzv. chatbotů. Tyto se využívají k poskytování bezprostředního zákaznického servisu. Během něj automaticky odpovídají na přednastavené typy dotazů nebo poskytují vhodná doporučení k nejrůznějším druhům výrobků. 

Jsou již dávnou minulostí doby, kdy jsme jako zákazníci trpělivě čekali, než přijde řada na náš dotaz. Než nám na něj nějaký značně vytížený pracovník odpoví. Dnes je již běžnou záležitostí, že odpovědi na rutinní dotazy poskytují klientům chatboti a virtuální asistenti, kteří jsou ovládáni a poháněni umělou inteligencí. Dokáží se spotřebitelem komunikovat v reálném čase, zodpovídají dotazy a pomáhají tak klientům v jejich nákupním rozhodování. 

 

Novinky_v_marketingu_bard

AI pomáhá s reklamními kampaněmi

Umělou inteligenci můžete také využít pro optimalizaci vašich reklamních kampaní. Pomocí analýzy chování vašich zákazníků a jejich preferencí, si můžete připravit výstup a pomocí něho identifikovat, které z nabízených reklamních kanálů budou pro klienty ty nejefektivnější a následně jim přizpůsobit jednotlivé reklamní kampaně. 

Díky výše zmíněnému se AI stala obrovským trendem novodobého marketingu. Pomáhá vám rozlišit marketingové procesy a uvolňuje tak lidské zdroje. Díky tomu se mohou tito pracovníci věnovat jiným, mnohdy složitějším, úkolům. 

Hlavní přínos AI

Využívání umělé inteligence se určitě vyplatí. Hlavními benefity dozajista budou:

  • Získejte náskok díky novým nástrojům – díky integraci vědy a nástrojů AI do vaší marketingové strategie můžete získat nesporné výhody ve srovnání s vaší konkurencí. Používání AI se může stát doslova klíčovým prvkem. 
  • Zlepšete váš obsahový marketing – i v tom případě, že jde doposud, byli při tvorbě vašeho obsahu velmi dobří, využití AI může vaši práci značně obohatit o nové poznatky a podněty. Další nespornou výhodou je pak to, že AI vám požadovaný obsah zvládne připravit neskutečně rychle. Může to sice někdy trvat i více minut, avšak ve srovnání s tím, kolik času může trvat vytvoření daného obsahu člověku, je úspora času nesrovnatelná. Případně lze tuto práci zkombinovat, kdy text, který vám AI připraví, pak využijete a upravíte si jej dle svých představ, přičemž zapojíte svou vlastní kreativitu a originalitu. A to ať už budete vytvářet text, zvukový obsah nebo i videa. 
  • Díky AI můžete svým zákazníkům poskytnout ještě lepší zážitek – výrazné zjednodušení lze vidět i na poli uživatelského zážitku, kdy AI, díky nasbíraným datům od vašich klientů, umožňuje získání důležitých poznatků od vašich zákazníků. Díky poskytování okamžitých informací a odpovědí na otázky klientů, můžete získat výrazně vyšší procenta konverzí. Zmíněné konverzace, vedené AI, mohou vašim klientům poskytovat personalizovaný zážitek, prostý všech problémů, zvýšit tak jejich spokojenost. Spokojenost klientů se pak může projevit na vyšších konverzích. 

AI v e-mail marketingu

Umělou inteligenci lze k marketingovým účelům využít taktéž i v oblasti personalizace. Jednou z oblastí, kde personalizaci využijete, je e-mail marketing. Stejně jako jiné oblasti ani e-mail marketing se dopadu a vlivu AI nevyhnul. Co můžete ve vašich mailingových kampaních personalizovat? Kromě obsahu samotného pak také například i jeho předmět. Také se AI využívá pro retargeting, neboli znovuzacílení vašich e-mailových zpráv. 

Typy AI

Umělá inteligence je něco, co se snaží využít mnoho subjektů, především pak leadeři na poli IT. Společnost Google rozhodně nezůstává pozadu a představuje své programy, řízené AI. Jsou jimi následující:

Google Bard

Původně byl tento chatbot řízený AI veřejným testem omezeným jen na velkou Británii a USA. Dnes jej mohou využívat i čeští uživatelé. Nově totiž zahrnuje i češtinu a slovenštinu a celkem funguje ve více než čtyřiceti jazycích

Poradí si s nejrůznějšími úkoly, včetně překladů a jeho odpovědi si můžete přehrát i v audio podobě. 

Gemini

Celosvětový leader v internetovém prostředí, americká společnost Google, představila v prvním prosincovém týdnu roku 2023 svůj nový model umělé inteligence, který nazvala Gemini. Podle uvedených informací by tento nový model měl lépe konkurovat společnosti OpenAI, která vytvořila ChatGPT, chatovací systém, který poměrně rychle získal na popularitě. 

Hlavní předností tohoto modelu je to, že by měl dokázat zpracovávat nejen texty jako takové, ale i informace na fotografiích a ve videích. Model Gemini bude ze začátku k dispozici pouze v anglickém jazyce, nicméně společnost Google ujišťuje, že časem bude bez problémů zvládat i další jazyky. Postupně dojde i k jeho integraci do internetového vyhledávače od společnosti Google, který patří mezi ty nejpoužívanější na světě. 

Nyní opustíme produkty společnosti Google a podíváme se na další typy chatbotů.

ChatGPT 3,5

ChatGPT je technologie umělé inteligence společnosti OpenAI, které je schopna porozumět psanému textu a také jej dokáže generovat. Tento chatbot dokáže zpracovat až 4096 tokenů, což jsou ve své podstatě jednotky textu, ať už slova, či jejich části. 

Záhy po uvedení ChatGPT 3,5 vydala společnost OpenAI novou verzi tohoto programu, s názvem ChatGPT 4. Jak je jistě pochopitelné, tato nová verze je prostě a jednoduše lepší, vyspělejší, atd. 

Hlavní rozdíl pak spočívá v tom, že první verze, tedy ChatGPT 3,5 je k dispozici zdarma. Stačí vám přejít na web chat.openai.com, kde se zaregistrujete (nebo se přihlásíte přes svůj účet na Google, Microsoft nebo Apple) a můžete začít pracovat, tedy pokládat AI své otázky. Abyste ale mohli využívat novější verzi ChatGPT 4, musíte již mít aktivovaný účet ChatGPT Plus a tento vás bude stát 20 dolarů na měsíc. Používání novější verze je tedy zpoplatněno

Novinky_v_marketingu_chatgpt

ChatGPT 4

Jak jsme již uvedli výše, jedná se o lepší verzi předchozího chatbotu. V čem je tedy lepší? V první řadě zvládne zpracovat až 8192 tokenů (tedy dvojnásobek ve srovnání s předchozí verzí) a mnohem lépe zvládne technický nebo i kreativní popis. 

Výhody ChatGPT 4

Pokud jde o další výhody, potažmo srovnání těchto dvou chatbotů, stojí za zmínku následující: 

  • Relevantnost informací – odpovědi této verze jsou výrazně komplexnější, relevantnější a spolehlivější, neboť ChatGPT 4 se učil na více než bilionu parametrů, zatímco jeho předchůdce měl k dispozici asi “jen” 175 miliard. Šance na to, že dostanete věcnou odpověď, je o více než 40% vyšší. Nelze sice říci, že od ChatGPT 4 nemůžete dostat nesmyslnou odpověď, ale je jich mnohem méně. 
  • Paměť chatGPT – pokročilejší verze má pochopitelně i lepší a větší paměť. Zatímco jeho předchůdce si zapamatoval cca 8000 slov, u ChatGPT je to až 64000. Díky tomu si pamatuje mnohem více z předchozí konverzace delšího charakteru a dokáže brát v potaz i své předchozí odpovědi. 
  • Kreativita – oba modely dokáží napsat básničku nebo písničku, ovšem verze od novějšího chatbotu jsou výrazně lepší, mají propracovanější děj, lépe vyvíjí dané postavy, atd. 
  • Obrázky a grafy – verze 3,5 dokáže přečíst a následně generovat pouze text. Oproti tomu ChaGPT 4 dokáže přečíst i obsah obrázků nebo grafů. “Přečtené” obrázky a grafy vám zpracuje opět jen do textu. Generování obrázků zatím ještě neumí. 
  • Funkce pluginů – ChatGPT 4 vám nabízí možnost přidat a zapojit tzv. pluginy. Tyto pak tento chatbot využívá při konverzaci s uživatelem. Pluginy umožňují provádět nejrůznější akce a nebo prostě a jen rozšiřují znalosti daného modulu. 
  • Rychlost – přestože doposud ve všech ohledech zvítězila modernější a novější verze ChatGPT, tak v tomto bodě, je tomu naopak. ChatGPT 3,5 je o něco rychlejší při generování odpovědí. Mnozí to vysvětlují výrazně větším množstvím informací a parametrů, které tato pokročilejší verze musí při generování odpovědi zpracovávat. Ať už je tomu jakkoliv, obecně se všichni shodují na tom, že na relevantnější odpovědi, kvalitního charakteru se vyplatí počkat těch pár vteřin navíc. 

ChatGPT 5

ChatGPT bude další a novější verzí chatovacího robota od společnosti OpenAI. Přestože tomu není tak dávno, co společnost představila světu svou předchozí verzi, tedy ChatGPT 4, již připravuje další a lepší model. Co vše bude tento nový model umět? A v čem bude lepší? Odpovědi na tyto otázky nebyly zatím oficiálně zveřejněny, a spekulace zde raději nebudeme uvádět. Věříme, že však bude ještě více přesnější, rychlejší, bude mít více podkladů a možná i nějaké ty nové funkce.

Závěrem

Efektivní využití AI může zásadním způsobem změnit a zlepšit způsob práce marketérů. Tito mohou s její pomocí zlepšovat výkony svých kampaní, uspokojovat své zákazníky a podpořit růst svého podnikání. A právě zmíněná spokojenost klientů je klíčovým prvkem. Pro rok 2024 bude klíčovým trendem konverzace AI s klienty, kteří na odpovědi na své otázky nechtějí čekat. 

Interakce v reálném čase mezi spotřebiteli a chatboty nebo virtuálními asistenty řízenými AI, je aktuálně na vzestupu a bude se nadále rozvíjet i v příštím roce. Tyto interakce se zákazníky vedou k jejich spokojenosti, poskytují jim bezproblémový a personalizovaný zážitek a zvýšíte-li spokojenost svých klientů, můžete dosáhnout i vyšších konverzí

Nečekejte na nic tedy ani vy a zakomponujte AI do vaší marketingové strategie co nejdříve. Například takový live chat, který bezprostředně zodpoví klientům jejich dotazy, může být skvělou volbou pro začátek. 

Přečtěte si i naše další články o novinkách v marketingu!

NOVÉ ČLÁNKY ROVNOU DO VAŠÍ SCHRÁNKY

Přihlaste se k odběru novinek a jednou za čas vám pošleme TOP výběr článků.

Odesláním souhlasíte se zásadami ochrany soukromí a se zasíláním obchodních sdělení.

Také jsme napsali